Punkt PR förstärker med Evelina Åberg: ”Hon vässar oss på flera områden”

Report this content

Nu står det klart vem som stärker upp Punkt PR och blir den prisbelönta byråns nya innehållsproducent. I hård konkurrens stack Evelina Åberg ut.

– I Evelina får vi en skicklig skribent med blick även för foto och form. Hennes styrkor märks inte bara inom det som är givet för en journalist – medierelationer inte minst – utan också kring dialog och engagerande innehåll i digitala kanaler, säger Olov Hjärtström Baudin, vd på Punkt PR.

Olov Hjrtstrm Baudin och Evelina berg

Olov Hjärtström Baudin och Evelina Åberg. Fotograf: Punkt PR.

Evelina Åberg är för många västerbottningar ett bekant ansikte. Hon kommer närmast från Västerbottens-Kuriren (VK), där hon har arbetat i ett flertal roller under sina nio år på mediehuset. Journalist, nöjesredaktör, fotograf och projektledare är några av de titlar hon har haft.

– VK är en stimulerande arbetsplats och suverän arbetsgivare, men efter drygt ett decennium på bygget är jag mer än redo för förändring, säger Evelina Åberg

Punkt PR har haft en stadig tillväxt under de senaste tre åren, med en planerad kraftig omsättningsökning under 2019. Samarbeten med stora internationella och nationella kunder bidrar till det. I maj 2019 meddelade Punkt PR att byrån även etablerat sig i Stockholm med nya samarbeten och kunder. Därtill har Punkt PR ett internationellt engagemang i PR-sammanslutningen GlobalCom, som är ett samarbete mellan närmare 100 PR-byråer världen över.

– Efterfrågan på strategiskt grundad och syftesdriven PR, som hjälper kunderna att stärka sina relationer på lång sikt och därigenom nå sina affärs- och verksamhetsmål, ökar hela tiden. Vi märker det lokalt, men också nationellt och internationellt. Vi är därför glada över att kunna möta förfrågningarna med ytterligare en erfaren medarbetare, säger Olov Hjärtström Baudin.

På Punkt PR kommer Evelina att arbeta som innehållsproducent, där hennes styrkor som skribent och fotograf kommer väl till pass. Hon ska även arbeta med sociala medier och digitalt innehåll.

– Vi är en strategiskt stark byrå och Evelinas förmågor kompletterar oss. Hon är digital, noggrann och organiserad med känsla för språk och form. Värdefulla egenskaper för en modern PR-konsult, säger Olov Hjärtström Baudin.

– Jag har länge beundrat Punkt PR:s arbete och närt en liten dröm om att få ansluta till deras superkompetenta team. Nu ser jag fram emot att hugga tag i arbetet med mina tre favoritområden; ord, bild och sociala medier, säger Evelina Åberg.

Evelina börjar på Punkt PR den 14 oktober.

För mer information, kontakta:

Olov Hjärtström Baudin, olov@punktpr.se, +4670-642 19 60

Evelina Åberg, evelina@punktpr.se, +4670 276 55 28

Vi är totalt nio pr-experter som skapar affärsnytta för våra kunder genom att hjälpa dem att stärka sina relationer. Vi utvecklar kommunikation som får andra att lyssna: vi tar fram innehåll och samtalsämnen som engagerar och sprids, vi bygger förtroende och vi reder ut kriser. Vi har Västerbotten som bas, finns i Stockholm och jobbar nationellt såväl som internationellt – bland annat ingår vi som enda svenska byrå i den globala pr-sammanslutningen GlobalCom PR Network. Läs mer om oss: www.punktpr.se

Snabbfakta

Citat

I Evelina får vi en skicklig skribent med blick även för foto och form. Hennes styrkor märks inte bara inom det som är givet för en journalist – medierelationer inte minst – utan också kring dialog och engagerande innehåll i digitala kanaler.
Olov Hjärtström Baudin, vd på Punkt PR