Punkt PR inleder samarbete med Airbus

Report this content

Representanter frn Airbus tillsammans med Punkt PR och samarbetsbyrerna som har ansvar fr fretagets prarbete i norra Europa Lngst bak Robert Nystrm Olov Hjrtstrm Baudin och Fredrik Pallin

Bildtext: Representanter för Airbus i Stockholm tillsammans med Punkt PR och de samarbetande byråerna i det team som har norra Europa som sitt ansvarsområde.

Punkt PR:s internationella engagemang växer sig allt starkare. Sedan 2016 har bolaget varit aktivt i GlobalCom PR Network, ett nätverk med samarbetande kommunikationsbyråer i drygt 50 länder. Från och med veckans årsmöte i Heraklion på Kreta, Grekland, tar Punkt PR över ledningen för den nordiska delen av GlobalCom.

– I GlobalCom drar vi nytta av varandras kompetens och expertis, samtidigt som vi kan närma oss större kunder med ett gemensamt erbjudande. För våra kunder innebär det att de kan etablera sig på utländska marknader, med tillgång till kommunikationsexperter i aktuell region, förklarar Johanna Stenmark, byråledare på Punkt PR.

Sedan årsskiftet har Punkt PR, delvis som en följd av det, tagit rollen som Airbus pr-partner i norra Europa, med pressbearbetnings-, public affairs- och bevakningsuppdrag i Island, Norge, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Sverige. Det möjliggörs genom ett nära samarbete med kommunikationsbyråer i respektive land och genom den långa och gedigna erfarenhet Robert Nyström, WISE Communications, har av att samarbeta med Airbus.

Airbus har sitt huvudkontor i Toulouse, Frankrike, och är världsledande inom flygteknik. Under 2018 sysselsatte företaget cirka 134 000 anställda.

– Det är en spännande tid för flygindustrin, där både bolagen och tillverkarna dels strävar efter att snabbt hitta lösningar på den klimatbelastning flygresor innebär, dels utveckla flygplan och helikoptrar som är bekväma för både piloter och passagerare. Airbus går i täten i båda fallen och det är inspirerande att få delta i den framåtrörelsen, säger Olov Hjärtström Baudin.

Punkt PR:s Airbus-team består i huvudsak av: Olov Hjärtström Baudin (General Manager), Johanna Stenmark (Account Director), Fredrik Pallin (Account Manager) och Robert Nyström (Account Strategist).

Olov Hjärtström Baudin
VD och strateg
olov@punktpr.se

Vi är totalt nio PR-experter som skapar affärsnytta för våra kunder genom att hjälpa dem att stärka sina relationer. Vi utvecklar kommunikation som får andra att lyssna: vi tar fram innehåll och samtalsämnen som engagerar och sprids, vi bygger förtroende och vi reder ut kriser. Vi har Västerbotten som bas, finns i Stockholm och jobbar nationellt såväl som internationellt – bland annat ingår vi som enda svenska byrå i den globala PR-sammanslutningen GlobalCom. Läs mer om oss: www.punktpr.se

Taggar:

Snabbfakta

Punkt PR har inlett ett mångårigt samarbete med det europeiska flygföretaget Airbus. – Vi driver Airbus pr-arbete i norra Europa, med ansvar för totalt åtta länder. Det har möjliggjorts genom vårt samarbete med WISE Communications och vårt engagemang i GlobalCom PR Network, berättar Olov Hjärtström Baudin, vd på Punkt PR.

Citat

Det är en spännande tid för flygindustrin, där både bolagen och tillverkarna dels strävar efter att snabbt hitta lösningar på den klimatbelastning flygresor innebär, dels utveckla flygplan och helikoptrar som är bekväma för både piloter och passagerare. Airbus går i täten i båda fallen.
Olov Hjärtström Baudin, vd, Punkt PR