Amerikansk TV-stjärna ambassadör för Purity Vodka

TV-stjärnan Joel McHale från de populära amerikanska programmen Community och The Soup blir ny ambassadör för prisbelönta Purity Vodka från Ellinge Slott.

Det skånska mikrodestilleriet Purity Vodka expanderar i USA. Under 2014 har bolaget åter fördubblat försäljningen på den amerikanska marknaden. Som ett steg i utvecklingen har vodkatillverkaren utsett skådespelaren Joel McHale, känd från bland annat TV-serien Community, till ambassadör för varumärket. Inledningsvis kommer man få följa Joel McHale i jakten på genuina hantverksmetoder inom olika branscher, som en jämförelse med bolagets egen passion för småskalighet.

-        Purity Vodka hörde av sig till mig om möjligheten att få umgås med världens mest unika hantverkare samtidigt som jag skulle få dricka på jobbet. Som vodkaälskare tackade givetvis jag ja till uppdraget, säger Joel McHale, ny ambassadör för Purity Vodka.

Joel McHale, känd från bland annat Community.

Joel McHale är en av de mest anlitade skådespelarna i branschen just nu. Nyligen hade han huvudrollen I NBCs succéserie Community och spelar just nu in thrillern Deliver us from evil och den romantiska komedin Blended. Dessutom fortsätter McHale med sin satir over pop-kulturen och aktuella händelser i The Soup. Utöver detta är han verksam som stand up-komiker runt om i USA.

-        Vi är glada över att Joel McHale blir ambassadör för Purity Vodka. Han har en humoristisk och rapp personlighet som speglar vårt varumärke väl. Under det kommande året kommer han att i en serie underhållande filmer besöka hantverkare som arbetar för att skapa genuina produkter, i samma anda som Purity Vodka, säger Thomas Kuuttanen, Master Blender och grundare, Purity Vodka.

Här kan du se den inledande filmen:

Bifogat hittar du också en artikel ur New York Times baserat på samarbetet.

För ytterligare information eller intervjuer, vänligen kontakta:

Göran Bernhoff, Styrelseordförande, mobil +46 705-80 05 30, alternativt +46 40 20 47 64, eller g.bernhoff@purityvodka.com

Purity Vodka är framtagen av Thomas Kuuttanen, med tjugo års erfarenhet av att producera whisky, gin och akvavit Purity Vodka tillför ett helt nytt perspektiv till den annars konservativa vodkaindustrin. Ambitionen har varit att skapa en helt ny kategori inom vodka där elegans och friskhet kombineras med karaktär, komplexitet och fyllighet.

Under Purity Vodkas tioåriga liv har en destillationsprocess skapats med en hjälp av en unik panna av koppar och guld på Purity Vodkas destilleri vid Ellinge Slott i Skåne.

Hjärtat i den ekologiska vodkan destilleras långsamt i 34 steg, vilket resulterar i ett smakrikt och ofiltrerat destillat som därefter reduceras med ekologiskt kolonndestillat av vete och mineralrikt vatten. Resultatet är en elegant, fyllig och karaktärsfull vodka med stor mineralrikedom och påtaglig ursprungskaraktär av vete och korn.

Purity Vodka har vunnit 80 Guld- och Masters medaljer vid de största internationella sprittävlingarna och säljs i drygt 25 länder världen över, med USA som huvudmarknad.