Ny Kommunikationschef på Purus

Report this content

Ystadsföretaget Purus rekryterade nyligen Jörgen Reiman Ehle till tjänsten som Kommunikationschef.

Purus är ett av de ledande företagen inom VVS i Skandinavien med verksamhet i olika länder. Som ett led i expansionen av företagets marknad krävs en satsning på kommunikationen i de skandinaviska länderna.

Jörgen Reiman Ehle har 16 års erfarenhet av reklam och kommunikation och kommer närmast från egen verksamhet inom reklam.

-          Purus har en stark position på marknaden men vi ska ytterligare stärka varumärket i de skandinaviska länderna. Jag ser fram emot att kunna bidra till detta, säger Jörgen Reiman Ehle.

Jörgen Reiman Ehle Han har tidigare arbetat som Creative Manager på Oriflame och som redaktionschef på Egmont Kärnan.

-       I arbetet med att leda och stärka vårt varumärke är Jörgens erfarenheter och kunskap en stor tillgång för oss, säger Rebecka Spånberg, Vice President för Purus.

För ytterligare, vänligen information kontakta:

Vanessa Edqvist, marknadskoordinator Purus, 010-4144945 eller ve@purus.se

Jörgen Reiman Ehle, Kommunikationschef Purus, 0727-12 53 00 eller jre@purus.se

Om Purus
Purus är en privatägd koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför inredningsprodukter för i första hand badrum och kök. Koncernen omsätter 500 MSEK, sysselsätter 200 medarbetare och har huvudkontor i Ystad. Purus verkar i fyra produktområden: golvbrunnar och – rännor, inomhus­avlopp och installation, sanitets­produkter i rostfritt stål samt inredningsprodukter i rostfritt stål. Tillverkningen sker på tre orter i Sverige och säljbolag finns i Norden, Storbritannien och Ryssland. Purus marknadsför delar av sitt sortiment under varumärkena Maxiflex i Danmark och Joti i Norge. I koncernen ingår också de självständiga bolagen Jafo och Unidrain.

Taggar: