Purus rekryterar Marketing Manager

Report this content

Ystadföretaget Purus fortsätter arbetet med att stärka positionen på marknaden och utökar organisationen med en Marketing Manager. Till den nyupprättade positionen rekryteras Sören Meelby från QlickTech. Hans gedigna kompetens inom varumärkesarbete och kommunikation kommer att få en framträdande roll i företagets fortsatta expansionsarbete

Sören Meelby arbetade tidigare som Partner Marketing Manager på QlickTech. Han är utbildad marknadsekonom från IHM Business School och har erfarenhet från olika befattningar inom såväl kommunikation som marknadsföring. Sörens högsta prioritet är en solid och nytänkande varumärkesstrategi för Puruskoncernen och dess produkter.

– Jag ser fram emot att arbeta på Purus. Att få leda utvecklingen av en internationell varumärkesplattform som inte bara understödjer företagets kommunikation, utan även främjar de säljande marknadsföringsaktiviteter kommer bli otroligt spännande, säger Sören Meelby.

– Vi är stolta över att kunna hälsa Sören välkommen till oss. Han har en gedigen kompetens inom varumärkesarbete och kommunikation. Vi tror att han kommer att tillföra den kreativitet som vi har eftersökt. Sören kommer att ha en framträdande roll i Purus fortsatta expansionsarbete och i ambitionen att stärka vår position på marknaden som en nytänkande leverantör av kvalitativa köks- och badrumsprodukter, säger Peter L. Clausen, VD och koncernchef på Purus.

För ytterligare, vänligen information kontakta:

Peter L. Clausen, VD och Koncernchef

Tel: 010-41 44 905

E-post: plc@purus.se

Sören Meelby, Marketing Manager

E- post: soren.meelby@purus.se

Om Purus
Purus är en privatägd koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför inredningsprodukter för i första hand badrum och kök. Koncernen omsätter 500 MSEK, sysselsätter 200 medarbetare och har huvudkontor i Ystad. Purus verkar i fyra produktområden: golvbrunnar och – rännor, inomhus­avlopp och installation, sanitets­produkter i rostfritt stål samt inredningsprodukter i rostfritt stål. Tillverkningen sker på tre orter i Sverige och säljbolag finns i Norden, Storbritannien och Ryssland. Purus marknadsför delar av sitt sortiment under varumärkena Maxiflex i Danmark och Joti i Norge. I koncernen ingår också de självständiga bolagen Jafo och Unidrain.

Taggar: