Rostfri inredning ger hållbart kök för matfantaster

Report this content

För den matlagningsintresserade är en rostfri Purusdiskbänk ett bra alternativ eftersom den är slitstark och vattentålig. Den hantverksmässiga tillverkningen gör det möjligt att få en skräddarsydd diskbänkslösning för köket.

På Purus fabrik i Smålandsstenar tillverkas rostfria diskbänkar utifrån en genuin hantverkskunskap. Varje diskbänk görs för hand och många kunder vill ha en uppvikt bakkant för en enkel rengöring mot väggen och undvika vattenläckage in i mjukfogen.

- En rostfri diskbänk neutraliserar dessutom färgvalet i köket, det uppskattar många, säger Lotta Berglund på Ett Vackert Kök i Bromma.

Fördelarna med rostfritt är bland annat att det är lätt att hålla en god hygien i köket. Dessutom håller diskbänken bättre än likvärdiga produkter eftersom Purus limmar på fibermaterial som gör diskbänken hård underifrån och därmed tåligare.

- En rostfri diskbänk slits inte ut, de repor som uppstår bildrar en fin patina, menar Richard Göransson på Tibro Kök i Malmö.

För mer information och högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Vanessa Edqvist, marknadskoordinator Purus, 010-4144945 eller ve@purus.se

Om Purus

Purus är ett svenskt privatägt företag med säte Skåne och har fabriker i bland annat Ystad, Malmö och Smålandsstenar.  Företaget har över 100 års erfarenhet av att tillverka avloppslösningar för VVS-marknaden. Företaget har 200 anställda och en omsättning på 500 MKR. För mer information, besök www.purus.se

Taggar: