• PVC FORUM/

PVC Informationsrådet, ID-Forum och Arkitektskolan Aarhus inbjuder till invigningen av utställningen PVC – en kreativ värld Tisdag den 16 maj 2006, kl. 11.00 – 13.00

Report this content

Syftet med utställningen, som är designad av den erkända, italienska utställningsdesignern Riccardo Giovanetti, är att ta den besökande ut på en resa genom PVC-materialets många uttryck.

På utställningen visas också en rad skisser och prototyper upp som är utarbetade av studerande på Arkitektskolan i Aarhus. Dessa är resultatet av ett samarbete med flera av PVC Informationsrådets medlemsverksamheter.
I samband med utställningen har den danska bildhuggaren Kristian Dahlgård skapat en stor PVC-fontän som blir avtäckt vid öppningen av utställningen. Fontänen ska under utställningsperioden vara uppställd på Svanes Torg i Horsens, ett stenkast från ID-Forums lokaler i Tobaksgården.

Program

11.00 Horsens borgmästare, Vagn Ry Nielsen, inviger utställningen 11.05 Direktör Ole Grøndahl Hansen, PVC Informationsrådet, hälsar välkommen 11.10 Kaare Sølvsten, arkitekt och vice VD för ID-Forum, berättar om ID-Forum 11.15 Ledaren för Designinstitutet Arkitektskolan Aarhus, Jørgen Rasmussen, berättar om de studerandes utställda arbeten 11.20 Adm. direktör Ole Arnfeldt Jensen, Nordisk Wavin A/S, berättar om PVC-fontänen som är utförd av bildhuggaren Kristian Dahlgård och sponsrad av Wavin 11.25 Promenad till fontänen (3 min) på Svanes Torv 11.30 Avtäckning av PVC-fontänen 11.40 Tillbaka till ID-Forum i Tobaksgården 11.45 Den italienska utställningsdesigner Riccardo Giovanetti berättar om utställningen och om de utställda objekten 12.00 Buffé och besök på utställningen

PVC I DESIGN OCH KONST Tisdag den 16 maj 2006, kl. 11.00 – 13.00 ID-FORUM, Tobaksgården 3, Horsens Danmark, http://www.id-forum.dk/side264.html

Utställningen kommer att vara öppen för allmänheten från den 16 maj till den 11 juni.

För mer information om utställningen kontakta: Direktör Ole Grøndahl Hansen, PVC Informationsrådet. www.pvc.dk +45 3330 8630 mobil 4073 4014 e-mail: ogh@pvc.dk

För nedladdning av bilder se: http://www.pvcdesign.org/Pagine/events-horsens.htm