Finalfälten klara i tävlingen Bästa årsredovisning inom ideell sektor

Årets finalister i tävlingen Bästa årsredovisning inom ideell sektor har nu utsetts. Tävlingen anordnas av PricewaterhouseCoopers och Swedbank för åttonde året i rad och för första gången finns även en särskild tävlingskategori för fackförbundens årsredovisningar.

Till finalen i den öppna klassen som avgörs under Ideellt forum den 18 november i Stockholm har följande organisationer kvalificerat sig; • Barncancerfonden • Cancerfonden • Hyresgästföreningen • Kooperation utan gränser • Rädda Barnen • Röda Korset • Svenska Friidrottsförbundet • Svenska kyrkan i Umeå I år finns för första gången även en specialklass med som omfattar fackförbund. Här har följande förbund tagit sig vidare till finalen; • Byggnads • Handels • Kommunal • Polisförbundet • Unionen Expertgruppen som har tagit ut finalfältet i den öppna klassen har bestått av Bengt Carlsson Riksidrottsförbundet, Erik Spernaes - LO, Helena Axelsson - Stockholms Stadsmission, Eva Andersson - Svenska kyrkan i Nyköping och Stig Jonsson - Swedbank. Finalisterna i fackförbundsklassen har tagits fram av en expertgrupp bestående av Anders Dyrberg och Lars-Inge Larsson båda med lång erfarenhet från redovisning på fackförbund samt Joakim Jonsson från Swedbank. Inga Wall från Cancerfonden har fungerat som processledare under koncensusmötet där finalisterna togs fram.