Öhrlings PricewaterhouseCoopers är Sveriges bästa revisionsbyrå enligt marknaden

När Veckans Affärer rangordnar Sveriges bästa konsulter hamnar åter Öhrlings PricewaterhouseCoopers revisorer och rådgivare i topp. Den omfattande undersökningen är unik i sitt slag då drygt 3000 större företag har tillfrågats med hänseende på ett flertal faktorer som bland annat förtroende och kompetens.

Öhrlings PricewaterhouseCoopers återupprepar sin förstaplats från 2007 inom kategorin Bästa konsult inom revision och drygar samtidigt ut avståndet till övriga aktörer.

– Vi är naturligtvis oerhört stolta över detta erkännande från våra kunder och vår omvärld. Utnämningen är ett kvitto på att vårt hårda arbete och kundorientering ger resultat. Vi arbetar ständigt med att utveckla dialogen med våra kunder. Målet är att förstå kundens affärer och skapa förutsättningar för proaktivitet, kommenterar Mikael Eriksson, vd för Öhrlings PricewaterhouseCoopers.

Utnämningen är en del av Veckans Affärers konsultranking inom branscherna; affärsjuridik, chefsrekrytering, IT, management, pr/kommunikation, reklam och revision. Rankingen baseras på en enkätundersökning där drygt 3000 företag med en omsättning på minst 500 mkr samt fler än 100 anställda har tillfrågats.

I årets undersökning rankas Öhrlings PricewaterhouseCoopers högst i samtliga de fem bedömningskriterierna;
• Förtroende
• Kundorientering