Öhrlings PricewaterhouseCoopers och Ranby Björklund i Stockholm går samman

Öhrlings PricewaterhouseCoopers och Ranby Björklund i Stockholm går samman. Samgåendet visar att Öhrlings PricewaterhouseCoopers och Ranby Björklund i Stockholm ser revisionen som en viktig tjänst på en efterfrågestyrd marknad samt att de tillsammans kan utveckla verksamheten.

Ranby Björklund i Stockholm är ett renodlat revisionsföretag med 60 medarbetare och drygt 2000 kunder. Samgåendet visar att Öhrlings PricewaterhouseCoopers och Ranby Björklund i Stockholm ser revisionen som en viktig tjänst även i framtiden på en efterfrågestyrd marknad.

– Vi är övertygade om att revisionen har ett så stort värde för företagen att den kommer att vara efterfrågad även efter ett avskaffande av revisionsplikten. Att vi nu går samman med Ranby Björklund är ett viktigt steg för att stärka vår position på Stockholmsmarknaden. Tillsammans kommer vi att utveckla revisions-, rådgivnings- och affärsserviceverksamheten i Stockholm, säger Hans Börsvik, vice vd Öhrlings PricewaterhouseCoopers.

På Ranby Björklund ser man positivt på förändringen.
– Vi ser det som ett strategiskt viktigt beslut att bli en del av Öhrlings PricewaterhouseCoopers då vi ser att våra kunder har ett behov av den bredd av tjänster som de kan erbjuda. Nu får vi en större plattform vilket känns som helt rätt steg i vår utveckling, säger Ulf Hartell Borgstrand, Ranby Björklund i Stockholm.