PwC branschbäst när unga akademiker betygsätter arbetsgivare

I Universums senaste undersökning behåller PwC, för sjätte året i rad, sin ledande position som den mest eftertraktade arbetsgivaren i rådgivnings- och revisionsbranschen bland unga svenska akademiker.

I årets Karriärbarometer, som rankar de populäraste arbetsplatserna bland unga yrkesverksamma, är PwC i topp i sin bransch och på elfte plats totalt bland drygt 200 företag. Undersökningen omfattar cirka 15 000 respondenter som fått svara på frågor om preferenser i arbetslivet och karriärmål.

– Resultaten i Karriärbarometern visar att våra investeringar i Employer Branding är viktiga och ger resultat. Vi strävar efter att etablera goda relationer redan med studenterna och den satsningen har vi tillbaka när de blir unga yrkesverksamma. Överlag har vi stort fokus på att skapa förutsättningar för nöjda medarbetare som vill stanna kvar och vara med och utveckla vårt företag. Att attrahera och behålla talanger är en av företagens viktigaste utmaningar framöver, säger Hans Börsvik vd på PwC.

Om undersökningen

Karriärbarometern är en årlig undersökning som genomförts sedan 2001 av Universum där unga akademiker förmedlar sina åsikter om arbetslivet och sina karriärförväntningar.

För mer information kontakta:

Johanna Hallin, ansvarig för Employer Branding PwC

Tel 0709-29 21 10, e-post johanna.hallin@se.pwc.com

Mattias Isaksson, marknads-och kommunikationschef PwC
Tel 0706-60 52 55, e-post: mattias.isaksson@se.pwc.com

Fakta om PwC:
PwC Sverige är marknadsledande inom revision, redovisning, skatt och affärsrådgivning med 3 700 medarbetare och 130 kontor runt om i landet. Med erfarenhet och unik branschkunskap
utvecklar vi värden för våra 60 000 kunder vilka utgörs av globala företag, svenska storföretag och organisationer, mindre och medelstora, främst lokala företag samt den offentliga sektorn.

PwC Sverige drivs som en självständig och oberoende juridisk enhet. Vi ingår i det globala nätverket PwC och delar våra kunskaper, erfarenheter och lösningar med 169 000 medarbetare i 158 länder för att utveckla nya perspektiv och praktiska råd.