PwC slår världsrekord i tillit

Under helgen genomförde medarbetarna på PwC Sverige ett världsrekordförsök i tillit inför en tillrest domare från Guinness World Records – och rekordförsöket lyckades!

I samband med PwC:s stora medarbetarkonferens lyckades 1760 medarbetare i Gothia Tower i Göteborg  genomföra ett världsrekordförsök i kategorin Largest Simultaneous Trust Fall. I ett så kallat Trust Fall står en person framför en annan, blundar och låter sig falla bakåt, med tilliten att den bakomvarande kommer att fånga den som faller innan personen når marken.

Det tidigare världsrekordet i kategorin Largest Simultaneous Trust Fall genomfördes år 2012 där 1314 personer deltog.

– På PwC ser vi att tillit är själva grunden för engagerade medarbetare, framgångsrika samarbeten och ett hållbart samhälle. Det är det vi jobbar för varje dag. Därför såg vi detta som en rolig och engagerande teamaktivitet. Att vi nu även får ståta med vårt företagsnamn som världsrekordhållare är så klart en jättekul bonus, säger Katarina Roddar, People Leader på PwC Sverige.

Jenny Lilljeqvist, presschef PwC Sverige

jenny.lilljeqvist@pwc.com

Om PwC Sverige
PwC Sverige är marknadsledande inom rådgivning och revision med drygt 3 000 medarbetare runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör. PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 364 000 medarbetare i 151 länder. Vill du veta mer om PwC Sverige? Besök oss på pwc.se eller LinkedIn.