PwC välkomnar 450 nya medarbetare

Rådgivnings- och revisionsföretaget PwC Sverige har under de senaste månaderna rekryterat 450 nya medarbetare. Efterfrågan på PwC:s revisions- och rådgivningstjänster fortsätter att öka och behovet av nya förmågor med olika erfarenheter och kompetenser är stort. En stor andel nyanställda är nyexaminerade studenter som välkomnats under augusti 2024.

PwC Sverige har ambitiösa tillväxtmål och ser ett stort behov av att rekrytera många olika kompetenser, inom såväl revisions- som rådgivningsverksamheten. Därför känns det väldigt roligt att vi fortsatt har ett högt söktryck och lyckats rekrytera alla dessa nya medarbetare till oss. Det är ett kvitto på att talanger lockas av det vi står för och kan erbjuda framåt, säger Katarina Roddar, People Leader på PwC Sverige.

PwC har nu drygt 3000 medarbetare på 21 kontor runt om i Sverige.

För mer information:
Jenny Lilljeqvist, presschef PwC Sverige

jenny.lilljeqvist@pwc.com

Om PwC Sverige
PwC Sverige är marknadsledande inom rådgivning och revision med drygt 3 000 medarbetare runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör. PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 364 000 medarbetare i 151 länder. Vill du veta mer om PwC Sverige? Besök oss på pwc.se eller LinkedIn.