Svenska företag placerar PricewaterhouseCoopers revisorer i topp

De svenska företagens favoritrevisor är PricewaterhouseCoopers. Detta enligt den årligt återkommande Finansbarometern som tas fram av Eastbrook Information Lab. PricewaterhouseCoopers har vunnit titeln Årets Revisionsbyrå tidigare, men aldrig med en sådan marginal som i årets upplaga. Främst är det förståelsen för kundernas behov och den höga kompetensnivån som gör att PricewaterhouseCoopers distanserar konkurrenterna i undersökningen.

I den årliga Finansbarometern betygsätter medelstora och större företag sina tjänsteleverantörer inom bank, revision och försäkring i kategorierna kundnöjdhet, prisnivå, kompetens, förståelse för kundens behov samt service och bemötande. PricewaterhouseCoopers har i år lyckats kamma hem förstaplatsen inom samtliga de områden som kunderna bedömer. Främst är det förståelsen för kundernas behov och den höga kompetensnivån som placerar PricewaterhouseCoopers i en klass för sig. Helhetsbetyg för Årets Revisionsbyrå 2009 PricewaterhouseCoopers 4,9 Ernst & Young 4,3 KPMG 4,2 Deloitte 4,0 – Vi har arbetat fokuserat med att öka dialogen med våra kunder och ge våra medarbetare än bättre förutsättningar att leverera den upplevelse som kunderna efterfrågar. Vi har ju även fått flera andra utmärkelser i år vilket bekräftar att de insatser vi gjort nu ger resultat, säger Hans Börsvik, vd, PricewaterhouseCoopers i Sverige. Om Finansbarometern Sedan 2003 har Finansbarometern undersökt svenska företags och organisationers syn på sina banker, revisionsbyråer och försäkringsbolag. I Finansbarometern, som drivs av Eastbrook Information Lab AB, korar kunderna varje år årets affärsbank, årets revisionsbyrå och årets försäkringsbolag. I år har 2370 VD:ar, ekonomi-/finansdirektörer och andra beslutsfattare medverkat.