Ta del av PwC:s års- och hållbarhetsredovisning 2022/23

Den 10 oktober 2023 lanserar vi på PwC vår års- och hållbarhetsredovisning för verksamhetsåret 2022/23. Det är med glädje vi kan konstatera att vi även det här verksamhetsåret har uppnått en god tillväxt.

- När jag summerar det här året blir jag både stolt och glad över våra medarbetares insatser, detta trots turbulenta tider med ekonomisk osäkerhet. Under verksamhetsåret har vi skapat tillväxt med en omsättning som ökat till drygt 5,7 miljarder kronor. Vi fortsätter att vara ledande inom revision. Samtidigt ökar även efterfrågan på våra rådgivningstjänster, och särskilt inom företagstransaktioner och hållbarhetsfrågor, säger Sofia Götmar-Blomstedt, vd på PwC.

För oss på PwC är det viktigt att vara en stark röst i viktiga frågor och stötta inom områden som hållbarhet, mångfald och entreprenörskap. Vi bygger förtroende, skapar långsiktigt hållbara resultat och tillsammans bidrar vi till att skapa större värden, både i våra kundrelationer och för samhället i stort.

Vill du veta mer om PwC:s verksamhet? Ta del av vår års- och hållbarhetsredovisning här.

Jenny Lilljeqvist, Presschef, PwC Sverige

jenny.lilljeqvist@pwc.com

Om PwC Sverige
PwC Sverige är marknadsledande inom rådgivning och revision med 3 000 medarbetare runt om i landet. Vårt syfte är att skapa förtroende i samhället och lösa viktiga problem och våra värderingar genomsyrar allt vi gör.

PwC Sverige är en självständig och oberoende juridisk enhet som ingår i det globala PwC-nätverket med 364 000 medarbetare i 152 länder.

Vill du veta mer om PwC Sverige? Besök oss på pwc.se eller LinkedIn.