Med Pyrex Flexi Twist blir det ännu roligare att baka med barn!

Report this content

Pyrex, som främst är kända för sina ugnsfasta glasprodukter, lanserar nu Flexi Twist, en serie i silikon perfekt för att baka med barn. De färgglada och lekfulla produkterna i serien lämpar sig väl för ugnen, med bakformer som gör det ännu roligare för barnen att hjälpa till i köket.

Med Flexi Twist for kids kan föräldrar och barn baka tillsammans på ett smidigt och roligt sätt, med olika pedagogiska teman som barnen kommer att älska, så som cirkus, siffror och födelsedag. Produkterna i denna serie är gjorda för att tåla temperaturer upp till 240° C.

Egenskaper:

• Roliga färger och former
  • Pedagogiska teman som gör det både kul och lärorikt att baka
  • Silikonet svalnar omedelbart vilket minimerar risken att bränna fingrarna
  • Fri från Bisfenol A

Prisexempel:

Set-3 mini cirkus, cirka 109 kr

“Happy Birthday”-brödform, cirka 109 kr

Cirkus-form, cirka 149 kr

Nummer-form, cirka 149 kr

Återförsäljare

Hela Pyrex-sortimentet finns att köpa online på www.latabledarc.com

För mer information, besök gärna www.pyrex.se

Pressbilderna finns att hämta på http://www.flickr.com/photos/pratpr/sets/72157636583122364/

För info och annat material, vänligen kontakta:

Livia Podestá, Prat PR, E: livia.podesta@prat.se, M: 0734 35 27 07

Om Pyrex

Pyrex® är ledande i Europa inom glasprodukter till ugnen och är en del av Arc International Group, världsledande inom tableware. Pyrex lanserades i USA 1915 och är historiskt känd för sina värmetåliga glasformar och grytor. Koncernen sysselsätter över 12 000 anställda, varav 500 arbetar på Pyrex fabrik som tillverkar glas i Chateauroux, Frankrike. Varumärket erbjuder ett brett sortiment av köksprodukter i olika form, färg och material (metall, stål, gjutjärn, aluminium, keramik etc.) som kombinerar tradition och innovation. Pyrex erbjuder praktiska och prisvärda högkvalitativa produkter till alla matälskare. För mer information, besök www.pyrex.se.

Taggar: