Pyrex markerar 100-årsjubileum med nya ugnsformar i glas

Report this content

Praktisk design underlättar enormt när vardagen är hektisk men du ändå vill laga god mat hemma. Det är därför Pyrex lanserar Optimum, en ny serie ugnsformar i glas, som finns i butik nu. De stilrena och mångsidiga formarna gör det enkelt att laga något nytt varje dag i veckan.

Lanseringen av det nya glassortimentet sammanfaller med Pyrex 100-årsjubileum - en viktig milstolpe för den ledande köksredskapstillverkaren. Pyrex är särskilt kända för sina värmetåliga borosilikatglasprodukter men genom åren har materialvalen utökats från silikon och aluminium till keramiskt glas och gjutjärn. Det högkvalitativa produktsortimentet är lämpligt för matlagning, bakning och servering - allt familjen behöver för god hemlagad mat.

Optimum-serien finns i tre olika former i olika storlekar. Det finns något för alla tillfällen: de små rektangulära formarna är utmärkta för mindre hushåll, medan det går enkelt och snabbt att förbereda mat för en stor familj i de stora ovala formarna. Formarna är designade för att passa i diskmaskinen, vilket gör dem snabba och enkla att rengöra.

Optimum, gjort av slitstarkt borosilikatglas, håller i flera år och fungerar lika bra i varm ugn som i ett svalt kylskåp. Formarnas hållbarhet och praktiska design gör dem till ett pålitligt val för alla hemmakockar.

Rekommenderade cirkapriser:

• Pyrex Optimum Rektangulär (31x20 cm) – 79-89 kr
  • Pyrex Optimum Rektangulär (35x23 cm) – 99-109 kr
  • Pyrex Optimum Rektangulär (39x25 cm) – 129-139 kr
  • Pyrex Optimum Oval (30x21 cm) – 79-89 kr
  • Pyrex Optimum Oval (35x24 cm) – 99-109 kr
  • Pyrex Optimum Oval (40x38 cm) – 139-149 kr
  • Pyrex Optimum Kvadratisk (29x23) – 79-89 kr

Mer information finns på www.pyrex.se.

För mer information och bilder, kontakta:

Matilda Danielsson, Prat PR, E: matilda.danielsson@prat.se , M: 0736 46 30 95

Om Pyrex®

Pyrex® grundades 1915 i USA och dess generationsöverskridande historia är starkt förknippad med ugnsformar gjorda av värmetåligt glas. Företaget har sin egen fabrik med fler än 500 anställda som tillverkar borosilikatglas i Châteauroux, Frankrike. Pyrex® kombinerar tradition och innovation för att erbjuda ett stort utbud av köksredskap i många olika material (metall, rostfritt stål, gjutjärn, aluminium, silikon och keramik), former, design och färger. Pyrex® hjälper nybörjare i köket med praktiska och prisvärda produkter. Sedan 1 februari 2014 är den odiskutabla ledaren inom glasugnsformar en del av International Cookware som ägs av Aurora Resurgence Investment Fund. Pyrex® är ett registrerat som varumärke av Corning Incorporated under licens av International Cookware. För mer information besök www.pyrex.se.

Taggar: