Välkommen till en inspirerande pressträff för alla matälskare!

Report this content

Vi kommer att presentera de senaste nyheterna från klassiska Pyrex, som sedan 1900-talets början förser hushållen runt om i världen med smarta och funktionella produkter till köket. Du kommer att få lära dig Prosciutto di Parmas alla unika egenskaper som gör delikatessen eftertraktad och imiterad världen över.

4in1plus samt Kitchen Lab är Pyrex två nya kollektioner som gör matlagning ännu roligare och smidigare. Pyrex-representanter delar med sig av sina bästa matlagningstips och presenterar Pyrex-receptbok på svenska.

Under pressträffen kommer du att få lära dig Prosciutto di Parmas alla unika egenskaper som gör delikatessen eftertraktad och imiterad världen över.

Välkommen till en inspirerande matdag!

NÄR: måndag 26 augusti öppet hus kl. 14.00 - 18.30 VAR: Aveqia, Tulegatan 11
O.S.A. till livia.podesta@prat.se eller på 0734 35 27 07.

För pressbilder och annat material, vänligen kontakta:

Livia Podestá, Prat PR, E: livia.podesta@prat.se, M: 0734 35 27 07

Om Pyrex

Pyrex® är ledande i Europa inom glasprodukter till ugnen och är en del av Arc International Group, världsledande inom porslin. Pyrex lanserades i Frankrike 1922 och är historiskt känd för sina värmetåligt glasformar och grytor. Företaget sysselsätter över 500 anställda och har sin egen glastillverkningsfabrik i Chateauroux, Frankrike. Varumärket erbjuder ett brett sortiment av köksprodukter i olika former, mönster och material (metall, stål, gjutjärn, aluminium, kisel, keramik etc.) som kombinerar tradition och innovation. Pyrex erbjuder praktiska och prisvärda högkvalitativa produkter till alla matälskare. Besök www.pyrex.se för mer information. Hela Pyrex-sortimentet finns att köpa online på www.latabledarc.com