Q-Labs - ny chef för Storbritannien och Irland

Report this content

Q-Labs - ny chef för Storbritannien och Irland Engelsmannen Paul Hookham har utsetts till Vice President och chef för Q-Labs verksamhet i Storbritannien och Irland. Hookham har över 30 års erfarenhet från IT-branschen, främst inom den internationella bank- och finanssektorn. Q-Labs är en världsledande konsult för tjänster inom programvaru- utveckling för stora internationella företag. Kärnverksamheten utgörs av kvalitetssäkring av programvaru-utveckling för företag med stort eller avgörande beroende av programvara. Några av de större kunderna är internationella företag som Alcatel, ABB, Ericsson, France Telecom, IBM och Robert Bosch. Bolaget har idag en stark position i Europa och har även påbörjat en inbrytning på den amerikanska marknaden. - Q-Labs har ett unikt affärskoncept, säger Paul Hookham. Vi är det enda företaget i branschen som levererar både konsulttjänster och komplicerade programvarulösningar till våra kunder. Vi använder oss av vår kompetens inom olika teknologier och utgår från företagets specifika verksamhetskrav när vi tillsammans med våra kunder arbetar oss fram till en färdig lösning. Detta arbetskoncept ger oss mycket goda framtidsutsikter. Q-Labs UK ska dessutom intensifiera rekryteringen av kvalificerade konsulter så att vi kan möta det ständigt ökade behovet av våra tjänster. - Pauls omfattande erfarenhet av finansiella IT-tjänster, i kombination med det utmärkta arbete han redan åstadkommit under sin tid på Q-Labs, gör honom väl positionerad för att ytterligare kunna stärka Q-Labs varumärke, säger Q-Labs VD Geir Fagerhus. Pauls mål är att utveckla verksamheten i Storbritannien och Irland genom att bygga på de befintliga kompetenser som finns hos våra medarbetare. Det gläder mig att Paul har tackat ja till att leda verksamheten i Storbritannien och Irland, och jag ser fram emot att utveckla vår nära arbetsrelation. Hookham började på Q-Labs som ställföreträdande chef i juli detta år. Innan dess arbetade han som fristående managementkonsult. Han har tidigare bland annat ansvarat för utvecklingen av mjukvaruprocesser på Lloyds Bank, samt lett implementeringen av strategiska on-line system för Bank of Americas världsomspännande nätverk. Q-Labs tillhandahåller lösningar för kvalitetssäkring av programvaruutveckling till stora programvaruintensiva företag. Företaget grundades 1989 och har idag över 180 anställda i Sverige, Danmark, Storbritannien, Irland, Norge, Tyskland, Frankrike och USA. Q-Labs omsättning uppgick 1999 till cirka 170 miljoner SEK (proforma). www.q-labs.com För mer information vänligen kontakta: Geir Fagerhus, VD och koncernchef, Q-Labs, tel + 46 706 800 500, e-mail: geir.fagerhus@qlabs.com Paul Hookham, Vice president, Q-Labs Services, tel + 44 1444 460063 e-mail: paul.hookham@qlabs.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00140/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT00140/bit0002.pdf