Populärt att matcha sig mot tv-bönderna på nätet

Report this content

Förra veckan startade tv-programmet ”Bonde söker fru”. Förutom att söka en fru via tv har bönderna även lagt upp sina profiler på matchningssajten Q500. Och intresset för att matcha sig mot bönderna är enormt. Favoriten på nätet är Per Martin Svensson från Tomelilla med 915 matchningar, följd av Marcus Sjöberg från Gränna med 830 matchningar.

Sex av de åtta bönderna från programmet ”Bonde söker fru” har lagt upp sina profiler på Q500 och gjort ett relationstest. Andra medlemmar som också har gjort relationstestet kan matcha sig mot bönderna och se hur bra man skulle passa ihop som ett par. Intresset för att matcha sig mot en bonde är enormt och efter premiären av programmet förra veckan fick sajten 3600 nya medlemmar över en natt.

- Responsen som följde på programmet var långt över förväntan och det ska bli kul att se vad som händer efter andra avsnittet i kväll, säger Yvonne Holmqvist, vd för Q500.

Q500 är den första skandinaviska sajten som kompletterar traditionella dejtingtjänster med ett vetenskapligt relationstest. Testet är utvecklat av nordiska experter inom relationer och samlevnad och består av 320 frågor kring intressen, personlighet, kommunikation och samlevnad. Med hjälp av testresultatet kan medlemmarna matcha sig mot andra medlemmar och hitta en partner.

Per Martins test visar till exempel att han har en mjuk personlighet utan extrema resultat åt något håll och han kan därför passa ihop med många olika personligheter. Marcus relationstest visar att han styrs mer av hjärna än hjärta, vilket också framgick i förra programmet, där han var rationell och effektiv i valet av vad vilka tjejer han ville träffa.

- Det är smickrande att det är så många som vill matcha sig mot mig på sajten. Jag fattar inte varför, men det är ju väldigt roligt, säger Marcus Sjöberg, bonde från Gränna.