Fly vintern med Qatar Airways

Doha, Qatar – Nu när sommaren är över och hösten nalkas, är det hög tid att planera vinters resa. Qatar Airways är det enda flygbolag i Gulfstaterna som flyger från fyra nordiska städer, med tre avgångar från Helsingfors och dagliga avgångar från Köpenhamn, Oslo och Stockholm.

Fly vinterkylan och njut av välgörande solsken genom att utnyttja flygbolagets reguljära avgångar till många tropiska destinationer. Flygbolaget har dagliga avgångar till Maldiverna, tre avgångar i veckan till Seychellerna (med start den 15 oktober) och fyra avgångar i veckan till Zanzibar. Så varför inte passa på och njuta av att doppa fötterna i Indiska oceanens turkosa vatten eller koppla av på med en god bra bok i den varma tropiska solen?

Nu när du slipper trängas med en massa andra turister för att ta det perfekta fotot är det ett perfekt tillfälle att äntligen unna dig den där safariresan du alltid drömt om. Passa på att uppleva en andlöst vacker solnedgång över savannen och se lejon och noshörningar i deras naturliga miljö. Qatar Airways har elva avgångar i veckan till Dar Es Salaam i Tanzania och fjorton avgångar i veckan till Nairobi i Kenya, inkörsportarna till safaris i världsklass.

För de mer äventyrliga resenärerna erbjuder Qatar Airways även dagliga avgångar till Kilimanjaro. Den här klättersäsongen är antalet besökare betydligt färre så entusiastiska vandrare kan ha det majestätiska berget nästan för sig själva och njuta i fulla drag av att uppleva ett av naturens underverk.

Oavsett vilken typ av resa som lockar låter du Qatar Airways ta dig till din destination.

Sedan pandemin började har Qatar Airways linjenät aldrig understigit 30 destinationer och man har haft kontinuerliga avgångar till fem kontinenter. Detta har gjort att flygbolaget har byggt upp en överlägsen erfarenhet kring hur man på ett så säkert och tillförlitligt sätt som möjligt kan transportera passagerare världen över. Flygbolaget har också varit branschledande när det gäller att erbjuda passagerarna fler valmöjligheter och ökad flexibilitet så att de tryggt kan planera och boka sina resor. Flygbolaget har även genomfört de mest avancerade säkerhets- och hygienåtgärderna ombord. Bland annat var man det första flygbolaget med krav på att passagerarna utöver munskydd även använder ansiktsvisir.

Qatar Airways säkerhetsåtgärder ombord innebär att man utrustar kabinpersonalen med skyddsutrustning och delar ut gratis engångsvisir samt kit med skyddsutrustning till passagerarna. Business Class-passagerare på flygplan med Qsuite kan njuta av den förbättrade avskildheten som denna prisbelönta Business-lösning erbjuder, inklusive skjutbara paneler och möjlighet att använda en DND-indikator (Do Not Disturb – Stör ej). Qsuite erbjuds på flyg till mer än 30 destinationer, inklusive London, Paris och Frankfurt. För fullständig information om alla åtgärder som har genomförts ombord och på Hamad International Airport (HIA), besök qatarairways.com/safety.

Flygbolaget Qatar Airways är inte beroende av någon specifik flygplanstyp. Flygbolagets flotta rymmer en rad olika moderna bränslesnåla flygplan vilket har medfört att man har kunnat fortsätta flyga genom att erbjuda rätt kapacitet på varje marknad. Eftersom covid-19 har medfört en minskad efterfrågan på resor har flygbolaget beslutat att låta sin Airbus A380-flotta stanna kvar på marken. Detta eftersom det inte är kommersiellt eller miljömässigt försvarbart att låta ett så stort flygplan gå i trafik på dagens marknad. Flygbolagets flotta av 49 stycken Airbus A350 och 30 stycken Boeing 787 är ett perfekt alternativ för de strategiskt viktigaste långdistansrutterna till Afrika, Amerika, Europa och Asien och Stillahavsregionen. Flygbolaget har lett återhämningen på området internationella flygresor genom att lägga om sitt linjenät till mer än 550 avgångar i veckan till över 85 destinationer på sex kontinenter.

För att säkerställa att resenärerna tryggt kan planera sin resa har flygbolaget sett till att erbjuda ännu fler valmöjligheter i sina bokningspolicyer. Flygbolaget tillåter obegränsat med datumändringar och passagerarna kan ändra sin destination så ofta de behöver under förutsättning att den nya destinationen ligger inom 5 000 mils radie från den ursprungliga destinationen. Flygbolaget kommer inte att debitera några mellanskillnader vid resor genomförda före den 31 december 2020, därefter gäller biljettreglerna. Alla biljetter bokade för resor fram till och med 31 december 2020 gäller i två år från utfärdandedatum. För fullständiga villkor, besök qatarairways.com/RelyOnUs.

Qatar Airways hubb och hemmabas, Hamad International Airport (HIA), har infört strikta rengöringsrutiner och tillämpar åtgärder för att säkerställa social distansering på sina terminaler. Passagerarnas kontaktpunkter desinficeras var 10–15 minut medan gaterna och bussgatediskarna rengörs mellan varje avgång. Dessutom finns det handsprit vid alla pass- och säkerhetskontroller. Vid SKYTRAX World Airport Awards 2020 rankades HIA nyligen som "Världens tredje bästa flygplats" i stark konkurrens med 550 flygplatser världen över. HIA röstades också fram som "Bästa flygplatsen i Mellanöstern" för sjätte året i rad och flygplatsens medarbetare anses av de röstande även ge "Bäst service i Mellanöstern".

Jacob Creutz
jacob.creutz@spoilconcept.se

Taggar:

Snabbfakta

Flygbolaget erbjuder anslutningsflyg nonstop från Mellanösterns bästa flygplats till över 85 destinationer, bland annat Kilimanjaro, Maldiverna, Nairobi, Seychellerna och Zanzibar Qatar Airways har tre avgångar i veckan från Helsingfors och dagliga avgångar från Köpenhamn, Oslo och Stockholm