Qatar Airways erbjuder passagerare flexibilitet under hela 2021

22 december 2020

DOHA, Qatar – Qatar Airways kommer att erbjuda alla passagerare obegränsade datumändringar för resor som avslutats senast den 31 december 2021 samt avgiftsfria återbetalningar. * Flygbolagets senaste förbättring av dess branschledande flexibla bokningspolicy har utformats för att fortsätta ge kunderna trygghet.

Flygbolaget gör möjligheten att byta biljetter till en resekupong med 10 % tilläggsvärde till en permanent möjlighet för alla kunder som bokar resor via qatarairways.com. Processen för att lösa in en resekupong är snabb och enkel - passagerare ansöker online och får kupongen inom 48 timmar.

Akbar Al Baker, koncernchef Qatar Airways: ”Under hela 2020 har vi, på grund av störningen i globalt resande till följd av COVID-19, gett kunderna möjlighet att ändra resor utan påföljder. När vi nu ser fram emot möjligheterna att resa igen nästa år kommer Qatar Airways att fortsätta stötta passagerarna och erbjuda fortsatt flexibilitet under hela 2021, som det flygbolag de kan lita på. ”

Qatar Airways fortsätter att bygga om sitt nätverk, som för närvarande ligger på över 100 destinationer och ökar ytterligare till 126 i mars. Eftersom fler frekvenser adderas till viktiga nav, erbjuder Qatar Airways oöverträffade anslutningsmöjligheter till passagerare, vilket gör det enkelt för dem att, vid behov, ändra sina resedatum eller destinationer. Qatar Airways är också engagerat i att hedra återbetalningar av passagerare och har betalat ut mer än 1,65 miljarder dollar sedan mars 2020. Flygbolaget har under samma period återbetalat mer än 154 MSEK till svenska passagerare.

* Ändringar av datum och destination erbjuds inom samma bokningsklass. Prisregler gäller. För fullständiga villkor, besök qatarairways.com/Flexibility.

Taggar:

Snabbfakta

Flygbolaget erbjuder obegränsade ändringar för resor som avslutas under 2021 och avgiftsfria återbetalningar Kunder som bokar resor via qatarairways.com kan byta ut sin biljett mot en resekupong

Citat

Akbar Al Baker, koncernchef Qatar Airways