Qatar Airways firade Göteborgsetableringen med exklusiv galamiddag på Clarion Hotel Post

Qatar Airways firade etableringen av sin nya flyglinje mellan Doha och Göteborg med en exklusiv galamiddag för närmare 300 specialinbjudna gäster på Clarion Hotel Post under tisdagskvällen den 22 januari. Kvällens konferencier Ebba Kleberg von Sydow och artisten Danny Saucedo bjöd gästerna på oförglömlig underhållning och H.E. Mr Akbar Al Baker höll ett engagerande tal om flygbolagets nya destination, Göteborg.

Som värd för galakvällen på Clarion Hotel Post stod Qatar Airways koncernchef, His Excellency Mr Akbar Al Baker, som välkomnade gästerna och höll ett dynamiskt tal om Göteborg som stad och destination.

Jag är väldigt glad över att vara här ikväll och fira lanseringen av vår nya direktlinje mellan Doha och Göteborg. Göteborg är en viktig destination för näringslivet och vi är glada att ansluta affärsresenärer direkt hit, och på så sätt utvidga våra band ytterligare med den svenska marknaden efter framgången med vår direktlinje till Stockholm. Vi är också övertygade om att fritidsresenärer kommer att hitta mycket att njuta av i den här charmiga staden.

H. E. Mr Akbar Al Baker berättade också om förväntningarna på den nya direktlinjen.

Med lanseringen av vår direktlinje till Göteborg ser vi fram emot att välkomna fler svenska passagerare till Qatar, samt ge dem möjligheten att utforska det omfattande valet av destinationer som vi kan erbjuda globalt.

Galamiddagens celebra gäster bestod av kända Göteborgsprofiler inom näringslivet så väl som artister och skådespelare. Gästerna bjöds på en fantastisk trerättersmiddag samt underhållning av bland andra artisten Danny Saucedo.

Qatar Airways är världens snabbast växande flygbolag och har under senaste året lagt till ett antal spännande resmål till sitt växande nätverk, däribland Göteborg, Sverige, Da Nang, Vietnam och Mombasa, Kenya under 2018. Flera nya destinationer kommer att lanseras under  2019, inklusive Isfahan, Iran och Valletta, Malta. Det prisbelönade flygbolaget har bland annat fått utmärkelserna: "Världens bästa Business Class" på 2018 World Airline Awards, "Bästa Business Class-säten", "Bästa flygbolag i Mellanöstern" och "Världens bästa First Class flyglounge." Qatar Airways har även tilldelats den eftertraktade "Skytrax Airline of the Year" -titeln fyra gånger.

Qatar Airways var den första Gulf carrier som gick med i global airline alliance oneworld, vilket gör att passagerarna kan dra nytta av mer än 1000 flygplatser i mer än 150 länder, med 14 250 dagliga avgångar. Qatar Airways Cargo, är en av världens ledande internationella flygbolag, med stor närvaro i Norden.

För ytterligare information samt högupplösta bilder, vänligen kontakta:

Heléne Airijoki, presskontakt SpoilConcept
e-post: helene.airijoki@spoilconcept.se, mobil: +46 73 385 03 19