Qatar Airways fortsätter att expandera i Norden

Flygbolaget utökar antalet avgångar från Göteborg, Oslo och Stockholm från och med december.

Qatar Airways, som i juni utsågs till Världens bästa flygbolag av Skytrax Awards 2019, fortsätter att satsa på Norden. Från december utökas antalet avgångar från Göteborg från nuvarande 5 avg/vecka till 7 avg/vecka och får därmed dagliga avgångar. Från Oslo utökas antalet från nuvarande 10 avg/vecka till 14 avg/vecka vilket innebär två avgångar per dag. Från Stockholm utökas antalet avgångar från nuvarande 14 avg/vecka till 18 avg/vecka.

- Vi är oerhört glada och stolta över vår fortsatta expansion. Med den ökade kapaciteten får både affärs- och fritidsresenärer möjligheten att ta del av vårt omfattande globala nätverk med över 160 destinationer över hela världen, säger Christian Deresjö, Nordenchef på Qatar Airways.

18 avgångar/vecka från Stockholm (från januari 2020):

QR170 ARN-DOH dagligen 08:05 – 16:10 mån, to, fre, sön
QR168 ARN-DOH mån, to, fre, sön 16:25 – 00:35 +1
QR172 ARN-DOH dagligen 21:45 – 05:55 +1
QR169 DOH-ARN dagligen 01:50 – 06:20 mån, to, fre, sön
QR167 DOH-ARN mån, to, fre, sön 08:00-12:30
QR171 DOH-ARN dagligen 15:35 – 20:05

7 avgångar/vecka från Göteborg Landvetter (från december 2019):

QR174 GOT-DOH mån, tis, to, sön 08:05 – 16:10 tis
QR178 GOT-DOH ons, fre, lö 15:10 – 23:15 fre
QR173 DOH-GOT mån, tis, to, sön 01:55 – 06:35 tis
QR177 DOH-GOT ons, fre, lö 08:20 – 13:00 fre

14 avgångar/vecka från Oslo Gardemoen (från december 2019):

QR180 OSL-DOH dagligen 07:45 – 16:20 mån, ons, fre, sön
QR176 OSL-DOH dagligen 15:55 – 00:30 +1
QR179 DOH-OSL dagligen 01:40 – 06:35 mån, ons, fre, sön
QR175 DOH-OSL dagligen 09:00 – 13:55

Om Qatar Airways Norden
Qatar Airways flyger till Oslo, Köpenhamn, Helsingfors, Stockholm och Göteborg från Doha Hamad International Airport (HIA).

I flygbolagets prisbelönta Business Class kan resenärerna njuta av rymliga och bekväma stolar, exklusiv service, femstjärnigt utbud av mat och dryck samt ett brett utbud av underhållning på stora individuella tv-skärmar.

Vissa flygplanstyper erbjuder Qsuite, en revolutionerande Business Class-konfiguration, där resenärerna kan sitta fyra personer tillsammans, och som även erbjuder branschens första dubbelsäng ombord.

Resenärer i Economy Class får ta del av Qatar Airways nya matupplevelse, Quisine, som är framtagen för att ytterligare höja resenärernas matupplevelse när de flyger med Qatar Airways.

Det prisbelönta flygbolaget fick följande utmärkelser på Skytrax Awards 2019 ”Världens bästa flygbolag”, "Världens bästa Business Class", "Bästa Business Class-säten" och "Bästa flygbolag i Mellanöstern".

Som ett av världens snabbast växande flygbolag har Qatar Airways fler än 250 flygplan och flyger till över 160 destinationer. Nästa destination som flygbolaget startar upp är Langkawi, som man börjar flyga till i oktober.

Taggar:

Snabbfakta

Citat

Vi är oerhört glada och stolta över vår fortsatta expansion. Med den ökade kapaciteten får både affärs- och fritidsresenärer möjligheten att ta del av vårt omfattande globala nätverk med över 160 destinationer över hela världen.
Christian Deresjö, Nordenchef på Qatar Airways.