QATAR AIRWAYS INDVIER RUTEN TIL PERTH

Det bliver flyselskabets anden destination i Australien

6. juli 2012

Qatar Airways har nu indviet en ny destination i Australien – ruten til Perth. Den flyves med tre ugentlige afgange til og fra Qatar Airways hub i Doha. Det er den anden destination i Australien efter Melbourne og flyselskabets 117. destination.

”Perth er en vigtig by med et stort potentiale og vækst både som turistdestination men også som omdrejningspunktet for Australiens prospekterings- og mineindustri” siger Akbar Al Bakar, CEO
for Qatar Airways.

”Der har aldrig været bedre mulighed for at ekspandere i Australien end nu. Den australske dollar er stærk, og både forretningsrejsende og turister fra hele verden søger enklere og hurtigere måder at mødes på og lave forretninger. Qatar Airways strategi er at åbne underetablerede markeder med dårlige internationale flyforbindelser og store markedspotentialer. Perth er et godt eksempel på dette. I 2012 vil vi fortsætte ekspansionen af underetablerede destinationer” siger Akbar Al Baker.

Perth bliver den 117. destination i Qatar Airways voksende globale rutenet. Ruten til Perth betjenes af en Boeing 777.

Fra Danmark tilbyder Qatar Airways udmærkede forbindelser til Perth tre gange om ugen via Doha og fra december bliver ruten daglig.

I 2012 har selskabet startet nye ruter til Baku (Aserbajdsjan), Tbilisi (Georgien), Zagreb (Kroatien), Kigali (Rwanda), Erbil (Irak) og Bagdad (Irak). I løbet af kort tid åbner selskabet ruter til Kilimanjaro (Tanzania), Mombasa (Kenya), Yangon (Myanmar) og Maputo (Mozambique).

Det femstjernede flyselskab Qatar Airways er af Skytrax World Airline Award 2011 kåret til verdens bedste flyselskab.

Qatar Airways når i 2013 op på en flåde bestående af 120 fly og et globalt rutenet bestående af 120 destinationer. Flyselskabet har bestilt mere end 250 fly til en værdi af mere end 50 milliarder US-dollar. Blandt andet ligger der bestillinger på Airbus A350, A320 og A380 super jumbo samt Boeing 787 og Boeing 777. Den nye lufthavn New Doha International Airport forventes at åbne i slutningen af 2012. Find yderligere oplysninger på
www.ndiaproject.com.

BILLEDER KAN DOWNLOADES FRA DENNE ADRESSE:

Brugernavn: qrcomms

Adgangskode: O4Au2006

For yderligere oplysninger:
Günter Saurwein, country manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, tlf. +46 (0)8 402 00 98

Lotta Berglin, Comma PR, Projektleder Qatar Airways, tlf.: +46 (0)73 408 99 36

Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, tlf.: +46 (0)70 898 33 69

Mail:
Internet: