QATAR AIRWAYS LANSERAR NY SVENSK WEBBSIDA

Ny bokningsfunktion och nytt utseende ger ökad pristransparens

Stockholm, 31 maj 2012

I veckan lanserade Qatar Airways en ny svenska webbsida på www.qatarairways.se. Förutom ny design får den nya webbplatsen även bättre navigationsmöjligheter, fler verktyg och nya tjänster. Webbsidan är enklare att använda och ger en mycket tydligare överblick.

Den femstjärniga bokningsfunktionen är en av de mest avancerade och effektiva som marknaden kan erbjuda. Hela bokningen genomförs på endast en sida.

Systemet ger även Qatar Airways kunder mycket större pristransparens än tidigare. För varje rutt visas ett individuellt pris, både för enkelbiljetter och tur- och returbiljetter, och kunderna kan enkelt själva välja exakt de avgångar som passar de individuella behoven. Priserna inkluderar alla skatter och avgifter och ger på så vis kunderna den bästa möjliga överblicken över det totala biljettpriset.

På en interaktiv karta över Qatar Airways samtliga destinationer kan användarna enkelt klicka sig fram till den önskade destinationen och där få tillgång till de bästa biljettpriserna samt tillgänglighet till destinationen. Bokningen nås även från övriga sidor på webbsidan.

Det femstjärniga flygbolaget Qatar Airways är rankat som världens bästa flygbolag enligt Skytrax World Airline Award 2011. Bolaget är även utsett till Bästa Flygbolag Interkontinentalt på svenska Grand Travel Awards 2012.

Qatar Airways kommer 2013 att ha en flygplansflotta med 120 flygplan och ett globalt nätverk med 120 destinationer. Flygbolaget har beställt mer än 250 flygplan till ett värde av över 50 miljarder US-dollar. Bland annat ligger beställningar på Airbus A350, A320 och A380 super jumbo samt Boeing 787 och Boeing 777. Den nya flygplatsen New Doha International Airport beräknas öppna i slutet av 2012. För mer information besök www.ndiaproject.com.

FÖR BILDER VAR VÄNLIG BESÖK FÖLJANDE ADRESS:
Användarnamn: qrcomms
Lösenord: O4Au2006

För mer information:
Günter Saurwein, Country Manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, Tel: 08 402 00 98
Lotta Berglin, Comma PR, Projektledare Qatar Airways, Tel: 073 408 99 36
Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, Tel: 070 898 33 69