• Qatar Airways/

Qatar Airways lanserar Quisine – en ny matupplevelse för passagerare i Economy Class till och från Göteborg

Qatar Airways lanserar nu en ny matupplevelse i Economy Class – Quisine – som är framtagen för att ytterligare höja kundernas matupplevelse när de reser med det Qatar Airways. Från och med nu kommer passagerare till och från Göteborg kunna ta del av Quisine.

Passagerarna kan ta del av menyer i ny design som visar en tidslinje för servicen på alla långa flygningar, vilket gör att de kan planera sin resa för att inte missa något som erbjuds. På långflygningar, över fem timmar, erbjuds även mousserande vin eller cocktails som fördrink med snacks innan huvudmåltiden serveras.

Matportionernas storlek har ökats med 25 - 50 procent med fokus på säsongsbetonade, lokala, färska och hälsosamma råvaror. Måltiderna kommer även att innehålla varmt, färskt bröd och en flaska vatten. Under flygningarnas filmstunder erbjuds ett brett urval av snacks så som ost och kakor, choklad, chips och gourmetpopcorn i innovativa smaker som Himalayan Salted Caramel och French Butter och Pink Salt  från 4700BC Popcorn.

Quisine lanseras och introduceras för flygbolagets nätverk med start från april, med flyg till och från Bryssel, Cardiff, Göteborg, Moskva och St Petersburg.

Förbättringarna av matupplevelsen ombord kommer utan tvivel att ge våra passagerare en ännu högre nivå av tillfredsställelse och lyx. Vi har noggrant utformat vår nya Economy Class-upplevelse för att kunna säkerställa att våra resor är bäst i klassen, säger Qatar Airways koncernchef, Hans Excellence Mr. Akbar Al Baker.

I vårt nya utbud har vi fokuserat på att minska antalet engångsprodukter i plast genom att införa fler hållbara produkter. Arbetet med lokala företag, tillsammans med uppskattade leverantörer som Godiva Chocolatier och 4700BC Popcorn, erbjuder vi våra passagerare premium service i Economy Class, avslutar Mr. Akbar Al Baker.

Qatar Airways, som är ett flerfaldigt prisbelönt flygbolag, utsågs till "World’s Best Business Class" av World Airline Awards 2018, som arrangerades av den internationella flygtransportorganisationen Skytrax. Qatar Airways fick även utnämningarna "Best Business Class Seat", "Best Airline in the Middle East" och "World's Best First Class Airline Lounge".

Qatar Airways driver idag en modern flotta med mer än 250 flygplan via deras hub Hamad International Airport (HIA) till över 160 destinationer världen över. Flygbolaget kommer att lägga till ett antal nya destinationer till sitt omfattande nätverk 2019, inklusive Izmir; Turkiet, Rabat; Marocko, Malta, Davao; Filippinerna, Lissabon; Portugal, Mogadishu; Somalia och Langkawi; Malaysia.

Det prisbelönta flygbolaget Qatar Airways flyger stolt en av de yngsta flottorna i luften, med världens mest teknologiskt avancerade och miljövänliga flygplan. Qatar Airways utsågs för fjärde gången till Airline of the Year 2017 av Skytrax och belönades med utmärkelsen World’s Best Business Class 2018. Det har fler än 200 moderna flygplan i ett nätverk av fler än 160 destinationer på sex kontinenter. Som en del av dess fortsatta expansionsplaner utökas nätverket under 2018/2019 med spännande nya destinationer som Cebu och Davao i Filippinerna, Langkawi i Malaysia och Da Nang i Vietnam.

Citat

Förbättringarna av matupplevelsen ombord kommer utan tvivel att ge våra passagerare en ännu högre nivå av tillfredsställelse och lyx. Vi har noggrant utformat vår nya Economy Class-upplevelse för att kunna säkerställa att våra resor är bäst i klassen.
Qatar Airways koncernchef, Hans Excellence Mr. Akbar Al Baker.
I vårt nya utbud har vi fokuserat på att minska antalet engångsprodukter i plast genom att införa fler hållbara produkter. Arbetet med lokala företag, tillsammans med uppskattade leverantörer som Godiva Chocolatier och 4700BC Popcorn, erbjuder vi våra passagerare premium service i Economy Class.
Qatar Airways koncernchef, Hans Excellence Mr. Akbar Al Baker.