Qatar Airways præsenterer sine nye, futuristiske stole på ITB Berlin

Introduktion af nye stole på businessklasse og økonomiklasse

Lanceres i løbet af sommeren på den nye Boeing 787

Berlin, 08. marts 2012

Qatar Airways løftede i går sløret for sine nye flystole businessklasse og økonomiklasse på én af verdens største rejsemesser, ITB Berlin. Stolene vil blive installeret i selskabets nye Boeing 787, der introduceres i flåden fra og med denne sommer.

Flystolene er designet eksklusivt til Qatar Airways og kommer til at give passagererne en helt ny oplevelse på begge klasser ombord. På businessklasse opstilles stolene i 1‑2‑1-konfiguration, således at alle passagerer får gangplads – præcis som i andre flyselskabers førsteklassekabine. De, der foretrækker at sove, kan uden videre forvandle stolen til en bekvem seng. Stolene udstyres med prisbelønnede pegeskærme, der gør det nemt at navigere i et interaktivt underholdningssystem med mere end 1000 film og tv-programmer samt musik og spil. Præcis som på en smartphone.

På økonomiklasse opstilles stolene i 3‑3‑3-konfiguration. Stolene repræsenterer det ypperste inden for design og teknologi, så passagererne kan se frem til maksimal komfort og personlig plads. Stolene udstyres med en 10,6"-skærm i ryglænet foran sædet, så passagererne får maksimalt udbytte af det righoldige udvalg af underholdning på rejsen.

– Når vi inden længe modtager vores første Boeing 787, ser vi frem til at byde vores passagerer på en helt ny oplevelse med de nye stole, der vil blive installeret i verdens mest moderne fly. Plads, komfort og underholdning i topklasse er centrale elementer på vores nye Boeing 787. Vi har virkelig bestræbt os på at give vores passagerer valuta for pengene og en suveræn rejseoplevelse, udtaler Akbar Al Baker, der er direktør for Qatar Airways.

Qatar Airways er det første flyselskab i Mellemøsten, der har afgivet ordre på det ny Boeing 787. Ordren omfatter i skrivende stund 60 fly. De første fem fly, der indsættes på ruten Doha – London, ventes leveret i 2012.

Det femstjernede flyselskab Qatar Airways er af Skytrax World Airline Award 2011 kåret til verdens bedste flyselskab. Selskabet er desuden af den svenske Grand Travel Awards 2012 kåret til bedste interkontinentale flyselskab.

Qatar Airways når i 2013 op på en flåde bestående af 120 fly og et globalt rutenet bestående af 120 destinationer. Flyselskabet har mere end 200 fly i ordre til en værdi af mere end 40 milliarder USD og er én af kunderne til Airbus' superjumbo A380. Der er afgivet ordre på fem fly til levering i 2012, når den ny lufthavn Doha International åbnes. Find yderligere oplysninger på www.ndiaproject.com.

Billeder kan downloades fra denne adresse:
Brugernavn: qrcomms
Adgangskode: O4Au2006

For yderligere oplysninger:
Günter Saurwein, country manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, tlf. +46 8 402 00 98
Lotta Berglin, Comma PR, projektleder Qatar Airways, tlf.: +46 73 408 99 36
Ingemar Åkesson, Comma PR, senior advisor Qatar Airways, tlf.: +46 70 898 33 69