QATAR AIRWAYS PREMIUM TERMINAL I DOHA VINDER LUFTHAVNSPRIS FOR VERDENS BEDSTE PREMIUMSERVICE

Qatar Airways er ejer af Oryx Rotana, det bedste lufthavnshotel i Mellemøsten.

Vurderet som nummer ti i verden.

København den 24. april 2012

Qatar Airways er blevet hædret med to store udmærkelser ved den årlige Skytrax 2012 World Airport Awards. For andet år i træk er terminalen til First Class og Business Class passagerer, Premium Terminal i Doha International Airport, blevet kåret som verdens bedste lufthavn for premiumservice. Førstepladsen blev vundet foran Lufthansa First Class Lounges i Frankfurt og Thai Airways First Class i Bangkok.

Det Qatar Airways-ejede Oryx Rotana, det femstjernede lufthavnshotel i Doha International Airport, har vundet prisen som bedste lufthavnshotel i Mellemøsten. Hotellet blev også vurderet som tiende bedste lufthavnshotel i verden.

Premium Terminal er værdsat blandt premium passagererne fra Skandinavien og hele verden. Terminalen blev åbnet i 2006 udelukkende for Qatar Airways First Class og Business Class passagerer og er kendt for de fine restauranter, luksuriøse spa og mødefaciliteter.

Qatar Airways CEO Akbar Al Baker, er meget stolt over, at Qatar Airways-koncernen har vundet disse to vigtige priser.

”Vi er utroligt stolte over vores Premium Terminal, den første af sin slags i verden, hvor udelukkende både First Class og Business Class passagerer kan checke ind, handle toldfrit og nyde godt af gode restauranter Vi får ofte positive kommentarer fra vores passagerer, hvad angår den unikke oplevelse i terminalen. Vores fokus er altid at tilbyde den femstjernede service både i luften og på jorden. De rejsendes oplevelser af rejsen starter allerede i lufthavnen, og det er derfor utroligt vigtigt, at både flyselskabet og lufthavnene leverer det, som passagererne forventer sig” siger Akbar Al Baker.

Al Baker tilføjer også, at Oryx Rotana er en stor satsning for Qatar Airways. Hotellet er flyselskabets første satsning på hotelvirksomhed.

”Vi ønsker Doha International Airport og Qatar Airways tillykke med den fantastiske præstation at vinde prisen for den bedste lufthavn for premiumservice. Qatar Airways Premium Terminal er et unikt anlæg på verdensplan og er uovertruffen, hvad angår eksklusivitet. Når den nye Doha International Airport bliver åbnet sidst i 2012, vil vi med stor interesse følge kvaliteten af deres produkter og tjenester” siger Edward Plaisted, CEO for Skytrax.

Den femstjernede lufthavn Qatar Airways er vurderet til at være den bedste lufthavn i henhold til Skytrax World Airline Award 2011. Virksomheden er udset til at være Bedste Flyselskab interkontinentalt i forbindelse med den svenske Grand Travel Awards 2012.

Qatar Airways får i 2013 en flåde af fly på 120 fly og et globalt netværk på 120 destinationer. Flyselskabet har bestilt mere end 250 fly til en værdi af mere end 50 milliarder US-dollar. Bestillingerne omfatter bl.a. Airbus A350, A320 og A380 superjumbo samt Boeing 787 og Boeing 777. Det forventes, at den nye lufthavn New Doha International Airport bliver åbnet sidst i 2012. Få flere informationer ved at besøge www.ndiaproject.com.

FOR BILLEDER VÆR VENLIG AT BESØGE FØLGENDE ADRESSE:
Brugernavn: qrcomms
Adgangskode: O4Au2006

For flere oplysninger:
Günter Saurwein, Country Manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, tlf. +46 402 00 98
Lotta Berglin, Comma PR, Projektleder Qatar Airways, Tlf. +46 73 408 99 36
Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, tlf. +46 070 898 33 69