QATAR AIRWAYS SATSER PÅ OSLO – ØGER TIL DAGLIGE AFGANGE

6. august 2012

Qatar Airways fortsætter storsatsningen i Skandinavien. Det femstjernede flyselskab introducerer nu daglige afgange fra Oslo fra den 1. januar 2013.

”Qatar Airways ser løbende på, hvordan passagerforbindelserne til og fra de mere end 100 destinationer kan forbedres. Vores europæiske destinationer udgør en fjerdedel af vores netværk. Derfor er det vigtigt at kunne tilbyde effektive forbindelser til passagerer, der rejser mellem Mellemøsten, Asien, Afrika og Europa” siger Akbar Al Baker, CEO for Qatar Airways.

”Fra den 1. januar introducerer vi daglige afgange fra Oslo, og efterspørgslen på ruten overgår vores forventninger. Oslo er en vigtig destination for besøgende fra hele verden og en vigtig forbindelse til resten af Skandinavien” siger Akbar Al Baker.

Ruten til Oslo flyves med en Airbus A330 med op til 30 pladser på Business Class og 275 pladser på Economy Class.

”Det er meget vigtigt for os at kunne tilbyde vores passagerer bekvemme forbindelser, hvor de kan nyde vores femstjernede service. Selskabets strategi er at give Europa-trafikken et løft ved at øge frekvensen på eksisterende ruter samt at tilføje nye destinationer” siger Günter Saurwein, Country Manager Scandinavia, Finland & Baltic States.

I 2012 har selskabet introduceret nye ruter til Baku (Aserbajdsjan), Tbilisi (Georgien), Zagreb (Kroatien), Kigali (Rwanda), Erbil (Irak), Bagdad (Irak), Perth (Australien) og Kilimanjaro (Tanzania). Inden for den nærmeste fremtid vil selskabet åbne ruter til Yangon (Myanmar) og Maputo (Mozambique).

Tidstabel fra 1. januar 2013:

Oslo-Doha
QR954 Mandag, onsdag, fredag, søndag kl. 15.00 (ankomst Doha kl. 23.25)
QR956 Tirsdag, torsdag, lørdag kl. 10.55 (ankomst Doha kl. 19.20)

Doha-Oslo
QR953 Mandag, onsdag, fredag, søndag kl. 08.00 (ankomst Oslo kl. 13.30)

QR955 Tirsdag, torsdag, lørdag kl. 01.25 (ankomst Oslo kl. 06.55)

Det femstjernede flyselskab Qatar Airways blev ved Skytrax World Airline Award 2012 udråbt som verdens bedste flyselskab. De blev også valgt som Bästa Flygbolag Interkontinentalt på den svenske Grand Travel Awards 2012.
Qatar Airways vil i 2013 have en flåde bestående af 120 fly og et globalt netværk med 120 destinationer. Flyselskabet har bestilt mere end 250 fly til en værdi af mere end 50 milliarder amerikanske dollar. Bestillingerne omfatter blandt andet Airbus A350, A320 og superjumboen A380 samt Boeing 787 og Boeing 777. Den nye lufthavn New Doha International Airport forventes at åbne ved udgangen af 2012. For mere information, gå ind på www.ndiaproject.com

DER KAN FINDES BILLEDER PÅ FØLGENDE ADRESSE:
Brugernavn: qrcomms
Adgangskode: O4Au2006

For mere information:
Günter Saurwein, Country Manager Scandinavia Finland & Baltic States, Qatar Airways, Tlf.: +46 (0)8 402 00 98
Lotta Berglin, Comma PR, Projektleder Qatar Airways, Tlf.: +46 (0)73 408 99 36
Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, Tlf.: +46 (0)70 898 33 69
E-mail: qrmedia@qatarairways.com.qa
Website: www.qatarairways.com