Qatar Airways tackar lärare med 21 000 gratisbiljetter

Utdelningen börjar på World Teacher's Day, 5 oktober 2020

DOHA, Qatar - I samband med World Teacher's Day kommer Qatar Airways att ge bort 21 000 gratisbiljetter till lärare för att tacka dem för deras viktiga arbete med att utbilda ungdomar världen över under de utmaningar som den pågående COVID-19-pandemin medför.
Utdelningen kommer att öppna 5 oktober, kl 04.00 och stänga 8 oktober, klockan 03:59 (Doha-tid). Lärare kan registrera sig för detta exklusiva erbjudande på qatarairways.com/ThankYouTeachers genom att skicka in ett formulär för att få en unik kampanjkod, som erbjuds enligt principen först till kvarn. Lärare från över 75 länder där Qatar Airways för närvarande är verksamma är berättigade till biljetter. För att säkerställa att ansökningsprocessen är rättvis och transparent kommer varje land att få en daglig tilldelning av biljetter, fördelade över kampanjperioden på tre dagar. Den dagliga tilldelningen släpps 04:00 Doha-tid under kampanjperioden.

Lärare som registrerar sig framgångsrikt kommer att få en returbiljett i ekonomiklass till vilken destionation som helst helst i Qatar Airways nuvarande nätverk med mer än 90 destinationer världen över. Dessutom får de en kupong på 50 procent av en framtida returbiljett som de kan använda för sig själva, en familjemedlem eller en vän. Båda biljetterna gäller för resor fram till 30 september 2021.
Qatar Airways koncernchef, hans excellens Akbar Al Baker, sade: ”Vi på Qatar Airways är oerhört tacksamma för lärares engagemang och hårda arbete och som fortsätter att utbilda våra ungdomar i dessa tider av osäkerhet. Vi vet att det inte har varit en lätt uppgift, men trots detta har lärare varit oerhört rådiga och vänt sig till online-utbildning och andra metoder. Som det största flygbolaget som konsekvent flyger genom hela pandemin, har vi också stöttat studenter de senaste veckorna genom att, på charter och reguljära flygningar, flyga dem vart de än behöver för att starta sina studier. Som flygbolag tror vi starkt på vikten av utbildning och är engagerade i att ge vårt stöd till utbildning. ”

Sedan 2013 har Qatar Airways varit en stolt supporter av Education Above All's Educate A Child-program, som lanserades 2012 av hennes höghet Sheikha Moza bint Nasser i syfte att avsevärt minska antalet barn världen över som nekas rätt till utbildning. Qatar Airways passagerare uppmanas ombord att donera till Educate A Child och på qatarairways.com när de når betalningssidan under online-flygbokningsprocessen. Varje år matchar Qatar Airways det totala antalet donationer som genomförts ombord. Flygbolaget visar också stiftelsens videoreklam på sin underhållning Oryx One för att öka medvetenheten och uppmuntra donationer. Lärare som framgångsrikt registrerar sig för gratis Qatar Airways-biljetter kan dra nytta av flygbolagets ledande flexibla bokningsregler. Biljetter som utfärdas till och med den 31 december 2020 gäller i två år med obegränsade datumändringar och möjligheten att byta ut dem mot en resekupong med ytterligare 10 procent. För fullständiga villkor, besök qatarairways.com/RelyOnUs.

Jacob Creutz
jacob.creutz@spoilconcept.se

Taggar:

Snabbfakta

Utdelningen börjar på World Teacher's Day, 5 oktober 2020 Gratis returbiljetter i ekonomiklass till Qatar Airways samtliga destinationer, för resor fram till 30 september 2021

Citat

Qatar Airways koncernchef, hans excellens Akbar Al Baker