Qatar Airways utsedd till Bästa interkontinentala flygbolag för femte gången

För femte gången utsågs Qatar Airways till Bästa interkontinentala flygbolag i prestigefyllda Grand Travel Award, framröstad av resebranschen i Sverige. Galan, som arrangeras av branschtidningen Travel News, hölls traditionsenligt på Grand Hôtel i Stockholm under gårdagskvällen.

Femstjärniga Qatar Airways har totalt 61 flygningar från Norden varje vecka, varav 18 från Köpenhamn,14 från Stockholm,14 från Helsingfors samt 10 från Oslo. I december 2018 öppnade bolaget även en ny linje till Göteborg som trafikeras fem gånger per vecka.

Det är otroligt roligt att få vinna det här priset för femte gången! Det är verkligen ett bevis på att alla våra medarbetare, både på marken och i luften, samarbetspartners och agenter gör sitt jobb på bästa möjliga sätt. Våra fina resultat ger oss också möjligheten att hela tiden växa och bli ännu bättre här på vår lokala marknad. Under förra året öppnade vi en ny linje till Göteborg, och lanserade vår nya Business Class Qsuite på Stockholm, säger Christian Deresjö, Country Manager Scandinavia, Finland & Baltic States för Qatar Airways.

Qatar Airways - Going Places Together

Qatar Airways är världens snabbast växande flygbolag och har under senaste året lagt till ett antal spännande resmål till sitt växande nätverk, däribland Göteborg, Sverige, Da Nang, Vietnam och Mombasa, Kenya under 2018. Flera nya destinationer kommer att lanseras under  2019, inklusive Isfahan, Iran och Valletta, Malta. Det prisbelönade flygbolaget har bland annat fått utmärkelserna: "Världens bästa Business Class" på 2018 World Airline Awards, "Bästa Business Class-säten", "Bästa flygbolag i Mellanöstern" och "Världens bästa First Class flyglounge." Qatar Airways har även tilldelats den eftertraktade "Skytrax Airline of the Year" -titeln fyra gånger.

Qatar Airways var den första Gulf carrier som gick med i global airline alliance oneworld, vilket gör att passagerarna kan dra nytta av mer än 1000 flygplatser i mer än 150 länder, med 14 250 dagliga avgångar. Qatar Airways Cargo, är en av världens ledande internationella flygbolag, med stor närvaro i Norden.

Det prisbelönta flygbolaget Qatar Airways flyger stolt en av de yngsta flottorna i luften, med världens mest teknologiskt avancerade och miljövänliga flygplan. Qatar Airways utsågs för fjärde gången till Airline of the Year 2017 av Skytrax och belönades med utmärkelsen World’s Best Business Class 2018. Det har fler än 200 moderna flygplan i ett nätverk av fler än 150 destinationer på sex kontinenter. Som en del av dess fortsatta expansionsplaner utökas nätverket under 2018/2019 med spännande nya destinationer som Cebu och Davao i Filippinerna, Langkawi i Malaysia och Da Nang i Vietnam.

Snabbfakta

För femte gången utsågs Qatar Airways till Bästa interkontinentala flygbolag i prestigefyllda Grand Travel Award, framröstad av resebranschen i Sverige. Galan, som arrangeras av branschtidningen Travel News, hölls traditionsenligt på Grand Hôtel i Stockholm under gårdagskvällen.

Citat

Det är otroligt roligt att få vinna det här priset för femte gången! Det är verkligen ett bevis på att alla våra medarbetare, både på marken och i luften, samarbetspartners och agenter gör sitt jobb på bästa möjliga sätt. Våra fina resultat ger oss också möjligheten att hela tiden växa och bli ännu bättre här på vår lokala marknad. Under förra året öppnade vi en ny linje till Göteborg, och lanserade vår nya Business Class Qsuite på Stockholm