QATAR AIRWAYS VÄRLDENS BÄSTA FLYGBOLAG I SKYTRAX ”WORLD AIRLINE AWARDS”

Paris, 21 juni 2017

Qatar Airways tog igår för fjärde gången hem utmärkelsen för Årets Bästa Flygbolag vid 2017 års upplaga av Skytrax World Airline Awards vid Paris Air Show. Utmärkelsen brukar kallas flygbranschens egen Oscarsgala.

Förutom det mest prestigefyllda priset blev flygbolaget även belönat med utmärkelserna för Årets Bästa Flygbolag i Mellanöstern, Årets Bästa Business Class samt Årets Bästa First Class Lounge. Qatar Airways hubb Hamad International Airport blev tidigare i år även rankad som femstjärnig, något endast totalt fem flygplatser i världen kan stoltsera med.

– Att bli utsett till världens bästa flygbolag i en kritisk tid som denna är ett mycket betydelsefullt bevis på våra passagerares förtroende för att vi alltid levererar det absolut bästa för dem. Utmärkelsen reflekterar även det hårda arbete som alla våra dedikerade medarbetare genomför varje dag. Att vinna just i år känns särskilt viktigt eftersom denna utmärkelse är framröstad av resenärerna själva. Jag vill därför tacka dem särskilt och hälsa dem alla välkomna ombord snart igen, säger Akbar Al Baker, Group CEO för Qatar Airways.

Qatar Airways fortsätter med sin tydliga expansions- och produktutvecklingsstrategi och lanserade nyligen den nya, innovativa Business Class-produkten QSuite. Det första flygplanet utrustat med denna produkt presenterades i måndags under Paris Air Show, och kommer att trafikera sträckan Doha-London från och med kommande helg. Se mer av QSuite här: https://www.youtube.com/watch?v=_yhZDsctiZg

Under det kommande året planerar Qatar Airways att öppna ytterligare 24 nya destinationer, expandera flygplansflottan, fortsätta lanseringen av QSuite i den övriga flottan samt fortsätta firandet av sitt 20-årsjubileum. Nyligen invigdes linjen till Dublin (Irland) och inom kort öppnar även linjer till Nice (Frankrike), Skopje (Makedonien) och Chang Mai (Thailand).

Om Qatar Airways:
Qatar Airways, det nationella flygbolaget i landet Qatar, är ett av de snabbast växande flygbolagen med en av de yngsta flygflottorna i världen. Flygbolaget har en modern flotta med 200 flygplan som flyger till mer än 150 affärs- och turistdestinationer på sex kontinenter. Qatar Airways är medlemmar i flygalliansen oneworld, vilket ger passagerarna tillgång till mer än 1 000 flygplatser i mer än 150 länder samt till 14 250 dagliga avgångar. Qatar Airways är det första flygbolaget från Mellanöstern att bli medlem i en global flygallians. Underhållningssystemet Oryx One, erbjuder ca 3 000 filmer, TV-program, spel och musik. Passagerare som flyger med B787, A350, A380, A319 och vissa A320 och A330 kan även hålla kontakt med vänner och familj runt jorden genom wifi och GSM-service ombord.

För mer information:
Besök vår hemsida
www.qatarairways.com eller våra sajter på Facebook, Twitter, Google+, Instagram och YouTube.

För bilder: https://www.flickr.com/photos/qatarairways/albums/72157682240872662

För mer information, vänligen kontakta:
Lotta Olofsson, Comma PR, Senior PR-konsult och projektledare Qatar Airways, Tel: 073-408 99 36,
lotta@comma.se
Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior PR-konsult Qatar Airways, Tel: 070-898 33 69,