QATAR AIRWAYS VINNER TRE UTMÄRKELSER VID SKYTRAX AWARDS 2014

Världens bästa Business Class, bästa flygbolag i Mellanöstern samt världens bästa Business Class Lounge

Farnborough, England, 15 juli 2014 – Vid årets upplaga av Skytrax World Airline Awards blev Qatar Airways tilldelade tre utmärkelser; världens bästa Business Class, bästa flygbolag i Mellanöstern samt utmärkelsen för världens bästa Business Class Lounge. Flygbolaget kom även på andra plats i omröstningen för världens bästa flygbolag.

Utmärkelsen för bästa Business Class mottog flygbolaget för tredje gången och för andra året i rad. Även utmärkelsen för bästa Business Class Lounge mottogs för andra gången i rad och det var åttonde gången Qatar Airways vann utmärkelsen för bästa flygbolag i Mellanöstern.

– Qatar Airways fokuserar på att erbjuda passagerare en produkt av högsta kvalitet och den bästa servicen. Vi är mycket glada över Skytrax erkännande av vårt flygbolag, våra medarbetare och våra produkter genom dessa tre utmärkelser. Vi strävar alltid efter att sätta den högsta standarden i den globala flygindustrin och vår unga flotta hjälper oss att leverera den bästa femstjärniga servicen i luften, säger Akbar Al Baker, CEO för Qatar Airways.

Skytrax är känd som den enda helt globala, oberoende omröstningen i flygindustrin. Resultaten från World Airline Awards 2014 kommer från miljontals enkäter genomförda av passagerare från 160 länder.

Qatar Airways visar upp tre flygplan på årets Farnborough Air Show – Airbus A350, A320 och Boeing 787 Dreamliner. A350 visas upp under flygshowen, medan de två andra visas upp stillastående.

Qatar Airways har växt snabbt under sina 17 år och flyger idag en modern flotta med 134 flygplan till 144 destinationer i Europa, Mellanöstern, Afrika, Asien, Oceanien, Nord- och Sydamerika.

För bilder:

För mer information:
Lotta Berglin, Comma PR, Projektledare Qatar Airways, Tel: 073 408 99 36
Ingemar Åkesson, Comma PR, Senior Advisor Qatar Airways, Tel: 070 898 33 69

Webbsida
www.qatarairways.com                                  E-post press.qatarairways@comma.se
www.twitter.com/qatarairways                             Weibo www.weibo.com/qatarairways
www.instagram.com/qatarairways                 Pinterest www.pinterest.com/qatarairways
www.facebook.com/qatarairways

Om Qatar Airways:
Qatar Airways har en beställning på mer än 250 flygplan till ett värde av över 50 miljarder US-dollar. Bland annat ligger beställningar på Airbus A350, A320 och A380 super jumbo samt Boeing 787 och Boeing 777. Qatar Airways är, som det enda stora flygbolag från Mellanöstern, medlem i oneworld, vilket ger dess kunder tillgång till nästan tusen flygplatser i fler än 150 länder med 14 000 dagliga avgångar.

Qatar Airways mottog den prestigefulla utmärkelsen ’Airline of the Year’ av Skytrax 2011 och 2012. Bolaget blev även utsett till Bästa Flygbolag Interkontinentalt på svenska Grand Travel Award 2011, 2012 och 2013.