EAB och EVRY väljer QBank som DAM Plattform

Som första gemensamma uppdrag med EVRY kommer QBNK leverera QBank till bygghandelsföretaget EAB.

EAB, en av Sveriges största leverantörer inom lagerinredning för bygghandeln, har valt QBank som teknisk plattform för Digital Asset Management. Uppdraget kommer utföras i samarbete med QBNK’s nya partner EVRY. EAB kommer att använda QBank som central lagringsplats av bilder, filmer och databas för produktinformation för kommunikation med press och media, internt på EAB samt till partners och återförsäljare. QBNK står för leverans av QBank och EVRY för projekt och implementering.

Om EAB

EAB är en av Sveriges största leverantörer inom lagerinredning för bygghandeln. All produktion sker i Smålandsstenar men har idag hela världens som marknad.

Mer information om bolaget finns på www.eab.se

Om EVRY

EVRY är Nordens näst största IT-tjänsteföretag. Genom 10 000 medarbetare levererar EVRY dagligen IT-tjänster från 50 städer i Norden till ungefär 14 000 kunder i såväl offentlig sektor som det privata näringslivet.

Mer information om bolaget finns på www.evry.se