Forsman & Bodenfors uppgraderar till QBank 3

Forsman & Bodenfors utvecklar sitt samarbete med QBNK och uppgraderar till senaste versionen av QBank. Flera av deras kunder kommer att omfattas av uppgraderingen, vilket gör att QBank introduceras för företag inom branscherna resor, telekommunikation, energi och fordon.

Forsman & Bodenfors har sedan tidigare använd QBank för att leverera färdigt material till sina kunder. Lösningen har varit ett effektivt och enhetligt sätt att säkerställa bra leveranser till deras kunder. Det utökade samarbetet öppnar upp nya möjligheter för QBNK att värva fler byråer som kunder till QBank, såväl i Sverige som internationellt.

QBNK har under de senaste två åren utvecklat en ny version av QBank. Fokus har varit på att skapa en modernare lösning som är bättre anpassad för framtidens behov av kommunikation. Det bidrar till att våra kunder kommer ut snabbare på marknaden med sina produkter.

Med den nya versionen har vi bättre marginaler och mindre administration och support än tidigare. Vi har anpassat produkten efter vår affärsmodell med partners vilket ökar skalbarheten. Vi räknar med att en uppgradering hos en kund medför att nya projekt drar igång både för oss och våra partners. Det initiala ordervärdet på den här affären är drygt 300 tkr.

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners. Bolaget har vuxit med 30-40% per år de tre senaste åren. Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se