QBNK får sin första uppgraderingsaffär

En av QBNK’s redan befintliga kunder har valt att uppgradera till den nya versionen av QBank. Kunden är internationell och uppdraget kommer att utföras under det fjärde kvartalet för att vara förberedd inför nya integrationer och projekt under 2015.

QBNK har under de senaste två åren utvecklat en ny version av QBank. Fokus har varit på att skapa en modernare lösning som är bättre anpassad för framtidens behov av snabbare kommunikation. Det gör att våra kunder kommer ut snabbare på marknaden med sina produkter.

Den nya versionen innehåller bl.a. annat bättre stöd för responsiva bilder och filmer, vilket gör det enklare för kunden att använda dem i deras olika kanaler som webb, mobil och läsplatta. Några av de andra nyheterna är;

• Helt nytt användarvänligt gränssnitt
  • Integration med Dropbox och Google Drive
  • Bättre stöd för video och enklare redigering
  • Öppet och dokumenterat API för integration med andra system
  • Automatiska importer och exporter
  • Nyhetsflöde
  • Kunskapsbank med best-practise

Med den nya versionen kommer vi ha bättre marginaler och samtidigt få mindre administration och support än tidigare. Vi har anpassat produkten för vår affärsmodell med partners vilket ökar skalbarheten. Vi räknar med att en uppgradering hos en kund medför att nya projekt drar igång både för oss och våra partners. Vi har pågående diskussioner med flera andra kunder om uppgradering. Ordervärdet på den här affären är drygt 300 tkr.

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners. Bolaget har växt med 30-40% per år. Ytterligare information avseende bolaget finns på www.qbank.se

Carl Petruson