Teckning och överlåtelse av teckningsoptioner i QBNK Holding AB (publ)

I enlighet med beslut på årsstämman den 27 april 2017 i QBNK Holding AB (publ) (”QBNK”) emitterades 570 000 teckningsoptioner i QBNK vilka tecknades av QBNK Company AB, med en rätt att vidareöverlåta teckningsoptionerna till anställda i QBNK Company AB och i koncernbolag samt till konsulter.

QBNK Company AB har överlåtit samtliga 570 000 teckningsoptioner i enlighet med beslutet på årsstämman. Priset för teckningsoptionerna vid överlåtelserna motsvarar teckningsoptionernas marknadsvärde beräknat med tillämpning av sedvanlig värderingsmodell, den s.k. Black & Scholes formeln. Priset uppgick till 1,03 kronor per teckningsoption.

Varje teckningsoption berättigar till teckning av en ny aktie i QBNK till en kurs om 7 kronor. Teckning av aktie i QBNK kan ske under perioderna 1 mars till 30 april 2018, 1 mars till 30 april 2019 och 1 mars till 30 april 2020.

Vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna ökas aktiekapitalet med 68 400 kronor och utspädningseffekten kommer motsvara ca 7,7 % av såväl aktiekapitalet som rösterna före full utspädning.

www.qbankdam.com

QBNK’s affärsidé är att erbjuda företag och myndigheter molnbaserade produkter och tjänster inom Digital Asset Management. Bolaget utvecklar sina egna produkter och säljer genom partners mot en provision. Kunden tecknar abonnemang i 12, 24 eller 36 månader. Bolaget har haft en årlig tillväxt på 25-40% de senaste fyra åren.