Qbranch växer med nytt bolag i Jönköping

Report this content

Efter en omfattande rekryteringskampanj efter nya entreprenörer har IT-driftsföretaget Qbranch rekryterat Nicklas Dahl som vd för Qbranch Öst. Nicklas, med över 20 år i IT-branschen, kommer från en roll som dotterbolags-vd inom Systeam-gruppen.

Qbranch räknar med en snabb expansion i området och under hösten planerar man att anställa seniora konsulter, systemutvecklare, säljare, kundansvariga samt tekniska projektledare.

Qbranch Öst kommer att fokusera sitt erbjudande på IT-drift med kompletterande konsulttjänster för Windows- och Unixmiljö. Man riktar sig främst till stora och medelstora kunder i Jönköping med omnejd. Nicklas Dahl blir verksam i bolaget från och med den 1:a oktober.

– Vi har länge haft planer att dra igång verksamhet i Jönköping/Småland eftersom vi är övertygade om att IT-intensiva kunder vill ha alternativa lokala leverantörer. Nu har vi hittat rätt personer för att dra igång verksamheten. De nyckelmedarbetare vi anställt har stor erfarenhet från att bygga upp IT-företag och det som är Qbranch kärnverksamhet, säger Ulf Engerby, grundare och koncernchef Qbranch.