Qeep blir årets managementkonsult i Danmark

Report this content

Malmö den 2009-05-29 PRESSMEDDELANDE Managementkonsultföretaget Qeep utsågs på torsdagen till vinnare av den danska utmärkelsen som årets managementkonsult i kategorin säljutveckling, en tävling som arrangeras av Dansk Industri och Berlingske Nyhedsmagasin.

Qeep, som har huvudkontor i Sverige, har under elva år utvecklat och genomfört projekt med resultatstyrning som gett kunderna extraordinära resultatlyft, många gånger med så mycket som 100 MSEK. Qeeps metodik är intuitiv och bygger på genombrottstänkande i företagsledningen och hela vägen ut i verksamhetens sista led. Lars Möller, VD för Qeep AS i Danmark, säger i en kommentar att han är ”stolt över att kunderna valt Qeep till årets managementkonsult inom säljutveckling och att det i dessa tider är precis den klapp på axeln man vill ha. Tillsammans med våra kunder lyfter vi resultatutvecklingen till nya nivåer med Qeeps speciella metoder, något vi naturligtvis är stolta över. ” Magnus Penker, koncernchef för Qeep Group AB, säger i en kommentar att ”det är verkligen ett kvitto på att det är möjligt att göra nytta även i tuffa tider, det var med en stor portion stolthet vi tog emot priset igår”.