Qeep växer med lönsamhet – etablerar i Tyskland

Malmö den 2009-01-22

PRESSMEDDELANDE

Managementkonsultföretaget Qeep AB etablerar verksamhet i Tyskland och planerar för ytterligare expansion. Dotterbolaget Qeep GmbH kommer ledas av Magnus Penker samt av två erfarna konsulter på plats i Hamburg.

Sebastian Groffik, tillträdande affärsutvecklingschef och Senior partner på Qeep GmbH, har tidigare startat upp performance management konsultverksamhet i Tyskland och varit global HR direktör på ett av världens fem största tillverkande företag.

”Inget av det jag gjort tidigare har liknat Qeeps arbetssätt och strukturkapital. Det skall bli riktigt spännande att få ta konceptet till den tyska marknaden”, säger Sebastian Groffik.

Verksamheten startas nu och målet är att inom ett år ha 3-5 konsulter på plats i Hamburg.

”Det krävs mod och uthållighet för att expandera och starta upp dotterbolag på nya marknader, speciellt i tuffa ekonomiska tider. Men vi ser att vårt arbetssätt skapar direkta resultat hos våra kunder och vi har bra tillströmning med nya kunder och även gamla kunder som kommer igen” säger Magnus Penker koncernchef och VD i Qeep Group AB.

Qeeps metodik är har arbetats fram under tio år och bygger på att arbeta i organisationer från företagsledning hela vägen ut i verksamhetens sista led för att skapa resultatlyft.

”Våra kunder jobbar internationellt och vårt arbetssätt bygger på att vi arbetar från ledning ner till dotterbolag och den lokala avdelningen. Därför är det nödvändigt för oss att finnas där våra kunder finns. Vår metodik är universell och är relativt lätt att direkt använda i olika länder. Vi planerar framöver att växa vidare i Norden, norra och mellersta Europa” säger Magnus Penker.