Midsomer Murders passerat en miljon registrerade spelare sedan global lansering startade

Qiiwi Games meddelar idag att speltiteln Midsomer Murders (Morden i Midsomer) passerat milstolpen en miljon installationer (1 000 000). De registrerade spelarna är främst fördelade över länderna: USA och Storbritannien.

Midsomer Murders: Word Puzzles

Ordspelet Midsomer Murders: Word Puzzles är tillgängligt på Android och iOS. Spelet finns tillgängligt för nedladdning på spelbutikerna Google Play, Apple App Store samt Amazon App Store. Spelaren får i spelet följa med Elizabeth Barnaby som är kriminalkommissarie John Barnabys systerdotter och ett talangfullt nytt tillskott till poliskåren i Midsomer.

VD Erik Dale Rundberg kommenterar:

“Enligt tidigare praxis informerar vi marknaden när en speltitel når en milstolpe avseende totalt registrerade spelare. Midsomer Murders är en speltitel som befunnit sig i vår spelportfölj under ett par år och sporadiskt erhållit mycket installationer då vi fått Features från Apple/Google eller UA-kampanjer genomförts. Under det första kvartalet i år genomförde vi flertalet förbättringar kring speltiteln vilket resulterade i ett bra utfall under det andra kvartalet, något vi informerade om i samband med Q2-rapporten.

Vårt Live Operations-Team jobbar vidare med att optimera speltiteln och maximera avkastningen på denna speltitel.”

Notering: Nästa milstolpe avseende registrerade spelare i Midsomer Murders som Qiiwi Games kommer att informera om är när speltiteln passerat 2 miljoner registrerade spelare.

E-mail: erik@qiiwi.com

rutger.ahlerup@aktieinvest.se

Om Qiiwi Games:

Qiiwi Games är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås (Sverige) och Nicosia (Cypern). Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot “Casual Gamers. Bolagets slogan är “Where Minds Thrive"