Ny CFO till Qiiwi Games AB (Publ)

Qiiwi Games AB (publ) rekryterar Martin Larsson som ny Chief Financial Officer. Martin kommer närmast från positionen som Ekonomichef inom Alingsås Kommun, Kultur- och Utbildningsförvaltningen och tillträder sin position den 1 juni 2021 och efterträder nuvarande CFO Andreas Gustafsson.

I sin senaste position som Ekonomichef inom Alingsås Kommun har Martin stärkt organisationens analysfunktion och den ekonomiska kompetensen och har sedan tidigare controllererfarenhet från AB Volvo, Sahlgrenska och IKEA. Martin är född 1980 och har en civilekonomexamen från Örebro Universitet. Som CFO kommer han ingå i Qiiwi Games ledningsgrupp. Nuvarande CFO Andreas Gustafsson kommer kvarhålla sin position i bolaget via sitt arbete i styrelsen där han idag är ledamot.

VD Erik Dale Rundberg kommenterar:

”Det känns väldigt kul att få välkomna Martin Larsson till Qiiwi Games. Martin har en gedigen erfarenhet från flertalet roller där han arbetat med ett stort spektrum av arbetsuppgifter med stort ansvar som han framgångsrikt levererat. Jag är övertygad om att Martins erfarenhet och kunskap kommer vara värdefull för Qiiwi Games fortsatta tillväxtresa. Martin har dessutom ett stort driv, engagemang och analytisk profil vilket sammantaget ger oss betydligt bättre möjligheter att accelerera Qiiwi Games tillväxt på flera områden.”

Ny CFO Martin Larsson kommenterar:

”Att få förtroendet att komma in i detta skede i Qiiwi Games resa känns väldigt spännande. I nära samarbete med VD och ledningsgrupp vill jag fördjupa analysfunktionen för hur våra spel presterar för att vi ännu snabbare ska kunna ta affärsmässigt rätt beslut för största möjliga långsiktiga aktieägarvärde.”

E-mail: erik@qiiwi.com

ca@aktieinvest.se

Om Qiiwi Games:

Qiiwi Games är en utvecklare av spel till mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har spelstudios i Alingsås, Sverige och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel riktade mot "Casual Gamers" inom genrerna Trivia, Match-3 och Word/Puzzle. Bolagets slogan är "Adventures for Everyone".