• Qiiwi Games AB/

QIIWI GAMES OCH ALL3MEDIA INTERNATIONAL MJUKLANSERAR NYA MOBILSPELET MIDSOMER MURDERS: WORDS, CRIME & MYSTERY, BASERAT PÅ DET GLOBALA SUCCÉDRAMAT

Mobilspelsutvecklaren och publicisten Qiiwi Games och den ledande oberoende distributören All3Media International tillkännager idag starten av mjuklanseringen av det nya mobilspelet Midsomer Murders: Words, Crime & Mystery. Baserat på den ikoniska brittiska detektivserien kommer spelet initialt att lanseras i Kanada, Nederländerna och Sverige på Android- och iOS-enheter med en planerad utvidgad lansering senare i år.

Om Midsomer Murders (Morden i Midsomer):

Midsomer Murders är Storbritanniens ledande dramaexport och serien har setts i över 200 territorier över hela världen via distribution av All3Media International. Serien är baserad på de populära böckerna om kriminalkommissarie Barnaby från den hyllade författaren Caroline Graham. Serien är nu inne i sin 22:a säsong från Bentley Productions och sänds via ITV i Storbritannien. Serien var ursprungligen anpassad för TV av Anthony Horowitz. I Midsomer Murders får tittare följa kriminalkommissarie Barnaby när han utreder det mycket höga dödstalet i det till synes idylliska grevskapet Midsomer.

Om spelet: Midsomer Murders: Words, Crime & Mystery

Ordspelet Midsomer Murders: Words, Crime & Mystery är tillgängligt på Android och iOS och är det första samarbetet mellan All3Media International och Qiiwi Games. Spelaren får i spelet följa med Elizabeth Barnaby som är kriminalkommissarie John Barnabys systerdotter och ett talangfullt nytt tillskott till poliskåren i Midsomer. Spelaren hjälper Elizabeth att sätta sina detektivfärdigheter på prov genom att slutföra minispel och korsord. Med hjälp av Elizabeth och hennes fyrbenta vän Paddy kan spelare förhöra lömska misstänkta, upptäcka dolda ledtrådar och klara upp historien bakom olika brott.

Qiiwi Games grundades 2012 och har studior i Alingsås och Nicosia, Cypern. Qiiwi Games fokuserar på att utveckla mobilspel som riktar sig mot "Casual Gamers" inom genrerna Match-3, Word/Puzzle och Trivia. Bolaget har lång erfarenhet av att utveckla framgångsrika tv-serier till spel efter att redan ha samarbetat med varumärken som Hell's Kitchen och Coronation Street.

Spelet kommer att finnas tillgängligt i Apple App Store och Google Play Store i de nämnda länderna så snart respektive butiks godkännandeprocess är klar.

Mer info om spelet kan hittas på: www.qiiwi.com/midsomer-murders

Erik Dale Rundberg, VD på Qiiwi Games, kommenterar:

"Vi är mycket glada och stolta över att nu kunna starta mjuklanseringen för vårt nya innovativa ordspel Midsomer Murders: Words, Crime & Mystery. Sedan vi började arbeta med skapandet av spelet förra sommaren har vi arbetat nära tillsammans med ALL3MI för att skapa ett spel som vi tror kommer att passa perfekt mot den stora publik som serien Midsomer Murders har men också mot alla "Casual Gamers" där ute som älskar ordspel.

Under den inledande mjuklansering som sker i Kanada, Nederländerna och Sverige kommer vi att fortsätta vårt fokus på att ytterligare optimera och att tillföra mer innehåll till spelet. Vi hoppas att vi kommer att kunna starta en bredare lansering av spelet under de kommande månaderna."

Ashleigh Hawkes, Digital Content Executive på All3Media International, kommenterar:

"This brand-new mobile game is an exciting addition to the evergreen world of Midsomer Murders, perfect for the drama’s many fans as well as a much broader audience. Midsomer Murders: Words, Crime & Mystery gives game lovers the opportunity to turn detective as they witness the dastardly goings on in Midsomer from a whole new perspective. We’re delighted to join Qiiwi in showcasing the game in these initial territories and look forward to extending its reach into new regions in the coming months."

ca@aktieinvest.se

Om Qiiwi Games AB
Qiiwi Games är en utvecklare av spel för mobila plattformar som iOS och Android. Bolagets nuvarande verksamhet startade 2012 och bolaget har studior i Alingsås och Nicosia, Cypern. Qiiwi fokuserar på att utveckla mobilspel som riktar sig till "Casual Gamers" inom genrerna Match-3, Word/Puzzle och Trivia. Företagets slogan är "Adventures for Everyone".

Om All3Media International
All3Media International distributes popular, award-winning TV programmes to over 1,000 broadcasters and media platforms around the world.The company has been celebrated for producing, marketing and distributing quality, ground-breaking and pioneering shows to a global audience – consistently topping the Broadcast and Televisual annual Indies Surveys and we have been awarded the Queen’s Award for Enterprise in recognition of our growth – twice. Our catalogue contains over 15,000 hours of content across all genres.

As well as Britain’s top-selling drama series MIDSOMER MURDERS, our quality scripted content includes FLEABAG, THE MISSING, SKINS, MYSTERY ROAD, NATIONAL TREASURE, LIAR and VAN DER VALK. Non-scripted and format highlights include GOGGLEBOX, UNDERCOVER BOSS, GORDON RAMSAY’S 24 HOURS TO HELL AND BACK, FLIRTY DANCING, THE DOG HOUSE and RACE ACROSS THE WORLD. As part of the UK’s leading multi-label studio we partner with industry-leading UK and international producers – including our own studios – in developing, financing and delivering content and formats.