QLEANTABs miljövänliga rengöringsprodukter finns nu i utvalda Elon-butiker

Report this content

Från och med denna helg kommer kunder i Elon-butikerna i Västervik, Motala, och Linköping att kunna köpa QLEANTABs miljövänliga hemstädprodukter tillsammans med sina vitvaror.

Stockholm, Sverige, 27 mars 2023 – Även om QLEANTABs-produkter har funnits tillgängliga för konsumenter online sedan slutet av förra året, är denna helg varumärkets debut i fysiska butiker.

Med exklusiva erbjudanden och butiksdemonstrationer vill QLEANTAB introducera Elon-kunder till ett nytt, mer hållbart sätt att städa. Ett sätt där effektivitet inte kommer på bekostnad av deras eller vår planets hälsa.

"Vi har verkligen fokuserat på två saker när vi utvecklat våra produkter", säger Philip Lahdo, QLEANTABs grundare. "Att göra dem så hållbara som möjligt - våra produkter är mycket effektiva, men de förorenar inte våra hem eller vår naturliga miljö - enkla och trevliga att använda för våra kunder. Det är därför vi utöver våra naturliga formuleringar har valt lätta, fräscha dofter och designat färgkodade flaskor sofistikerade och snygga nog att integreras som en del av inredningen ii alla hem.”

QLEANTAB-produkter ersätter vatten, giftiga kemikalier och engångsplastflaskor som finns i traditionella rengöringsprodukter med 5-grams koncentrerade rengöringstabletter och återanvändbara PCR-aluminiumflaskor.

"Vi vet att våra kunder bryr sig om hållbarhet,” Säger Patrik Strömberg, ägare till två av de deltagande Elon-butikerna. “De kommer till oss inte bara på grund av vårt omfattande utbud av kvalitetsprodukter, utan också för att de vet att vi gör allt för att ge dem de mest hållbara alternativen för deras hem. Att lägga till QLEANTAB till våra erbjudanden är för oss en förlängning av det löftet.”

QLEANTABs produkter kommer initialt att finnas tillgängliga i Elon Motala, Elon Coldman Västervik, Elon Tornby Linköping och Elon Coldman Linköping, med exklusiva erbjudanden tillgängliga i butik.

Kontakt: För mer information om QLEANTAB, våra produkter eller vår investering i miljön, var vänlig besök www.qleantab.com, kontakta oss på media@qleantab.com eller ring Stefan Bergenrot på +46 76 536 52 84.

QLEANTAB AB är ett svenskt företag som tillverkar hållbara produkter för daglig användning vilka gör mindre skada på oss själva och vår planet. År 2022 vann vi bästa nya ekoprodukt på Ecoliving Innovation Awards. Våra produkter finns tillgängliga i Sverige och Skandinavien på qleantab.se

Taggar: