Efterfrågan på QlikView exploderar:100 nya slutanvändare per dag ansluter till QlikTechs användargrupp för erfarenhetsutbyten

QlikTechs (NASDAQ: QLIK) mötesplats för användare, QlikCommunity, har nu 62 000 användare över hela världen. 100 slutanvändare tillkommer varje dag och de delar smarta appar för ökad produktivitet och effektivitet.

QlikTechs plattform QlikView Business Discovery möjligör nästa generations Business Intelligence. Med möjlighet till insyn för alla, blixtsnabba analyser, närhet till data oavsett om det är via datorn, läsplattan eller mobilen samtidigt som slutanvändare enkelt delar appar mellan varandra. Användarcentrerad interaktivitet är en viktig del i Business Discovery.

Närmare 300 bidrag lämnas per dag och avhandlar tekniska frågor, kommentarer och feedback på dessa.

"QlikCommunity hjälper oss att effektivt hitta lösningar på komplexa problem och byta erfarenheter och kunskaper med andra användare. Våra användare kan snabbt få svar på frågor och hitta affärsöppningar som annars inte hade varit möjliga att hitta.” säger Brian Veara, ansvarig för Business Intelligence på ThedaCare.

QlikCommunity är en effektiv kanal för slutanvändare att snabbt lösa utmaningar. Företag kan allokera sina resurser effektivare och minska trycket på sin IT-avdelning tack vare QlikCommunity.

"Dagens affärsanvändare av QlikView behöver relevant information snabbt för att kunna fatta beslut, vilket betyder att de helt enkelt inte har någon tid att förlora. QlikCommunity hjälper dem varje dag.” säger Jenny Ehle, nordisk marknadschef.

jenny.ehle@qliktech.com

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 19 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com