QlikTech lanserar QlikView på iPad

QlikTech (NASDAQ: QLIK), ledande inom Business Discovery, användarutvecklad Business Intelligence, lanserar nu QlikView på iPad. Med QlikView för iPad får företag tillgång till fullt interaktivt beslutsstöd som ger användare tillgång till data var de än befinner sig, närsomhelst.

"Den första generationens BI-verktyg för iPad producerade statiska rapporter med begränsad interaktivitet, gränssnitt och fördefinierade rapporter, säger Henrik Been, produktchef på QlikTech. Vi stödjer iPads unika gränssnitt och gör det möjligt för användare att utforska sina data till fullo, och levererar nu QlikView för iPad med samma funktionalitet som på vilken annan plattform som helst. Med ett webbaserat gränssnitt gör QlikTech det tryggare att använda iPad, samtidigt som det blir enkelt för företag att framtidsäkra sina BI-satsningar".Full funktionalitet för surfplattor

Med QlikView för iPad får man tillgång till fullt interaktivt beslutsstöd genom iPadens intuitiva pekgränssnitt. QlikView för iPad stöder iPads unika gränssnitt fullt ut och gör det lätt och roligt att utforska affärsdata. Peka, nyp och svep för att markera data och dina diagram uppdateras automatiskt. I QlikView kan du använda dig av en mängd olika diagram.Kombinera data från olika källor

Hämta data från olika affärs- och CRM-system, datalager, excel eller webbaserade källor, i QlikView kopplar du enkelt ihop olika datakällor för blixtsnabb analys.En mjukvara för alla mobila enheter (telefoner, surfplattor och datorer)

Samma QlikView – samma funktionalitet.

Med QlikView för iPad kan man även utanför kontoret snabbt konsolidera data från olika källor, göra associativa sökningar och visualisera resultaten. Man kan enkelt visa information på valfritt sätt, exempelvis:

"QlikView ger företag kontroll över sitt beslutstöd. En och samma lösning, oavsett vart du vill göra dina analyser", avslutar Henrik Been.

jenny.ehle@qliktech.com

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 16 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com