QlikTech lanserar Qoncierge: ett nytt effektivt kundserviceteam

Ny global supportorganisation för icke-tekniska frågor kompletterar QlikViews redan existerande support

QlikTech (NASDAQ: QLIK) ledande leverantör av lösningar för Business Discovery – användardriven Business Intelligence – meddelar idag att de lanserar Qoncierge. Qoncierge är ett kostnadsfritt globalt erbjudande inom QlikViews supporttjänster som fungerar som en kontaktyta för att lösa icke-tekniska och företagsrelaterade frågor. Denna tjänst kompletterar den redan existerande QlikView supporten, som är utformad för att hjälpa kunder och partners på ett snabbt och effektivt sätt och på så sätt maximera deras investering i QlikView Business Discovery plattformen.

Bemannad med erfarna och hängivna medarbetare, är målet med Qoncierge att leverera med hög kvalitet till kunder och partners. Tjänsterna erbjuder en lättanvänd support-plattform som inte bara förbättrar upplevelsen men också minskar risken att kunder och partners lägger onödig tid på support. Allt från licensfrågor, problem med åtkomst till kundportal eller downloadsida till allmänna frågor och information om QlikView – Qoncierge är tillgängligt 24 timmar om dygnet, fem dagar i veckan och erbjuder hjälp på fem språk – engelska, franska, tyska, svenska och spanska samt snart även på japanska.

Qoncierge lanserades första gången som beta version i juli 2012 och har sedan dess gett service till fler än 1800 kunder och partners över hela världen. Qoncierge-teamets ledord är snabba svar – de börjar jobba med nya fall inom de första tre timmarna efter att kontakt tagits av kund eller partner. Efter den sex månader långa beta-perioden gjordes en kundundersökning där 97 % svarade att de var nöjda med Qoncierge.

– Genom att kontinuerligt erbjuda nya sätt för kunder att dra större nytta av QlikView-plattformen, ger Qoncierge en modell för hur man kan leverera support i realtid, säger Les Yancey, Senior Data Warehouse Analyst på Cancer Treatment Centers of America.

– Våra slutanvändare söker sig till oss för att få snabb hjälp med olika problem, och Qoncierge är en väldigt bra lösning som tillgodoser detta behov.

Stödjer Business Discovery upplevelsen

QlikViews Business Discovery plattform levererar användarvänligt beslutsstöd, och gör det möjligt för användare i hela organisationen att enklare kunna förstå sin organisation bättre och i slutändan ta bättre beslut. QlikViews supporttjänster hjälper kunder och partners att maximera sin investering i QlikView och effektivisera sin Business Discovery upplevelse. Genom en kombination av traditionella och grupp-baserade supporttjänster, kostnadsfria produktuppdateringar och en onlinebaserad kunskapsbank kan kunder och partners få svar på sina frågor och de resurser som behövs för att kunna fastställa eventuella problem.

– QlikTech fortsätter att visa på en kundorienterad kultur som lägger stor vikt vid att tillgodose kunder och partners behov, säger Greg Farrell, Director Implementation Services at Allegro Business Intelligence. Som en QlikTech-partner sedan lång tid är vi imponerade inte bara av Qoncierge-servicen men även med de övergripande förbättringarna som QlikTech har gjort för att kunna ge den support som kunder och partners runt om i världen behöver. Qoncierge är ett steg framåt som kommer att ge ytterligare support-resurser för att hjälpa QlikTech att leverera Business Discovery lösningar till våra kunder.

– QlikTech är en organisation vars mål inte bara är att leverera en industriledande Business Discovery plattform, utan även att vara en samarbetspartner för våra kunder och partners, säger Xavier Oleron, vice president global support QlikTech. Vi har skapat värdefulla initiativ för att hjälpa våra kunder och partners på alla sätt vi kan eftersom vårt mål är att hjälpa dem att bli framgångsrika. Vår nya Qoncierge-tjänst är en kraftfull förlängning av det målet.

Tillgängligt för alla QlikTechkunder- och partners i dag. Mer information om Qoncierge finns på

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 27 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com