QlikTech och Informatica i samarbete om Business Discovery för stora datamängder

QlikTechs Business Discovery-plattform QlikView lanserad för Informatica, för enkel, snabb och säker dataintegration

QlikTech (Nasdaq: QLIK), ledande på Business Discovery, användardriven Business Intelligence (BI), har ingått samarbete med Informatica, världens största oberoende leverantör av mjukvara för dataintegration, för att hjälpa företagskunder att snabbt och effektivt hantera och analysera stora volymer av data.

Datamängder som företag genererar fortsätter att växa, vilket gör det allt viktigare med skalbara lösningar som effektivt kan hantera och analysera kritisk affärsinformation. QlikViews användardrivna Business Discovery-plattform erbjuder en lättanvänd instrumentpanel för enkel dataextrahering och analys. Med Informaticas plattform, optimerad för stora datamängder, får QlikViews kunder integration av stora volymer av data kombinerat med enkelheten hos QlikViews instrumentpanel.

”Informaticas samarbete med QlikTech erbjuder ett stort värde till våra kunder på en rad nyckelmarknader. QlikViews kompletta Business Discovery-plattform ger affärsanvändarna möjligheten att extrahera integrerad data med större flexibilitet och kunskap jämfört med traditionella BI-verktyg. Samtidigt kan QlikViews kunder dra nytta av Informatica-plattformen som levererar integrationslösningar med exceptionella möjligheter och hanterbarhet.” säger Harry Gould, senior vice president, World Alliances, på Informatica.

Kunder i branscher så som health care, finansiella tjänster, detaljhandel och offentlig sektor, kommer att dra nytta av Informaticas och QlikTechs partnerskap. Affärsrelaterade frågor så som dataintegration, extrahering av data, hantering av data (MDM), datakvalitet och migration från befintliga system blir nu enklare och snabbare att lösa.

”Dataanalys i företag kompliceras ofta av behovet av att integrera data från flera olika källor med multipla format och varierande latenser. Att göra processen effektiv och hanterbar kan vara väldigt krävande, och kräver detaljerad teknisk kunskap och kraftfulla verktyg. QlikTech och Informatica erbjuder en fullständig och balanserad lösning, där lösningarna kompletterar varandra och passar exceptionellt bra för våra kunder.” säger Mats Ferm QlikTechs Nordenchef.

Kunder och partners kan ladda ned mjukvara från både QlikTech och från Informatica Marketplace.

jenny.ehle@qliktech.com (jenny.ehle@qliktech.com)

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 19 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com