QlikTech skänker bort QlikView-licenser till humanitära organisationer

Genom QlikViews CSR-program, Change Their World, får 50 humanitära organisationer i 18 länder möjlighet att förbättra sitt arbete i sin kamp att bekämpa utsatthet världen över

Det svenskgrundade BI-mjukvarubolaget QlikTechs (NASDAQ: QLIK) ledande inom Business Discovery, användardriven Business Intelligence, CSR-program, Change Their World, används av 50 organisationer som bedriver humanitärt arbete i 18 länder spridda över sex kontinenter.

Tack vare Change Their World-programmet kan ideella organisationer ansöka om QlikView-licenser, installation och utbildning i QlikView. Med hjälp av QlikView kan organisationerna effektivisera sitt arbete genom bland annat förbättrad insyn i befintliga datakällor.

“Vi är mycket nöjda med att vårt Change Their World-program kommit igång”, säger QlikTechs VD Lars Björk. ”Samtidigt har vi fått ett enormt gensvar från våra partners och anställda som helhjärtat ställer sig bakom vårt mål att hjälpa välgörande organisationer som förbättrar tillvaron för våra medmänniskor i behov av hjälp”.

Change Their World omfattar organisationer som:

• HopeHIV (Storbritannien) med 26 partnerorganisationer kan använda QlikView för att förbättra hjälpen till över 50 000 utsatta barn söder om Sahara genom effektivisering donationsinsamling.
  • Läkare utan Gränser i Sverige använder QlikView för att förbättra utvärderingen av donationstrender och därmed nischa sina insamlingskampanjer.
  • AIDS Accountability International i Sverige förbättrar verksamheten genom QlikView med att ge sina intressenter möjligheten att identifiera och jämföra olika strategier i arbetet att informera om AIDS.
  • KIPP New Orleans är ett nationellt kunskapsprogram i USA som använder QlikView för att följa studenters utvecklingskurvor.
  • The Shift Project är en fransk tankesmedja inriktad på klimatförändringar och energifrågor som använder QlikView i analys och visualisering av global energistatistik.

Välgörenhetsorganisationer som är intresserade av att söka ett Change Their World-stipendium kan besöka http://www.qlikview.com/changetheirworld

Kontaktperson: Marie Angselius marie.angselius@angseliusronn.se, 070-940 58 37

QlikTech (NASDAQ: QLIK) är ledande inom Business Discovery – användardriven Business Intelligence (BI). QlikTechs kraftfulla och lättanvända beslutstödsplattform tillhandahåller analys och sökfunktionalitet av högsta klass samtidigt som den är lika lätt att använda som ett vanligt Office-program. QlikView fungerar tillsammans med traditionella BI-lösningar men adderar även nya möjligheter för direkta analyser utan väntetid som enkelt kan skickas och delas, även som mobilapplikationer. Svenskgrundade QlikTech har sitt huvudkontor i Radnor, Pennsylvania i USA och kontor på många håll i världen. QlikTech har över 24 000 kunder i över 100 länder över hela världen. www.qlikview.com